כל מה שצריך לדעת - צלמים גרפיקאים ודפוס אתר האופנועים הישראלי

ראשי  |   לוח  |   פורום  |   קישורים  |   חדשות  |   כתבות  |   חדש בשוק  |   קניות

אליפות ישראל בסופרמוטו סבב ראשון עונת 2005

לאחר פגרה מאולצת של יותר מחצי שנה, חזרו רוכבי הסופרמוטו למסלול המרוצים. אלא שהפעם הוזמן הקהל באופן רשמי וגלוי להצטרף לרוכבים לחוויה מוטורית ייחודית. האירוע שתוכנן לתחילת חודש פברואר ונדחה פעמיים בשל מזג-אוויר סוער, הפך מדחייה לדחייה ממרוץ סופרמוטו להפנינג מוטורי מלא. אם בתחילת החודש דובר על שלוש קטגוריות סופרמוטו, בהמשך נוספה קטגורית קטנועים בסופו של דבר גם קטגורית סופרמוטו מתחילים, אשר הכילה בסופו של דבר את מספר הרוכבים הרב ביותר מבין כל הקטגוריות.

מאז המרוץ האחרון, ב-2004 התרחשו כמה דברים חשובים לספורט המוטורי בארץ, מעבר להתקדמות במישור הבירוקרטי (חוק הספורט המוטורי) הוקם מתחם הספורט המוטורי שפיצרלנד אשר סיפק לרוכבים מסגרת אימון ראויה ברמת בטיחות גבוהה. במקביל נולדה עמותת הסופרמוטו. והחשוב מכל, מרבית הרוכבים הבכירים שדרגו את הכלי המשחית והמשיכו לשמור על קצב אימונים אינטנסיבי. השדרוג האמור לא רק שהעלה את הסטנדרטים על המסלול אלא גם יצר היצע עשיר של אופנועי סופרמוטו משופרים ונקלט במהרה בזרועותיהם של רוכבים חדשים.

האירוע המשובח שהופק ואורגן בסיוע רוכבי הסופרמוטו וניר שפיצר, תוכנן במתכונות שונה, במטרה ליצור אירוע מעניין לקהל הצופים ולרוכבים. להבדיל מאירועי העבר הפעם הוזנקו הרוכבים בחלוקה ע"פ הקטגוריות בדומה לליגות הסופרמוטו הנהוגות באירופה. קטגורית מתחילים עבור אופנועי סופרמוטו בלבד, יועדה לרוכבים אשר לא השתתפו מעולם במרוץ סופרמוטו רשמי. הקבוצה שכללה את מרבית הרוכבים כאמור אוחדה ובסופו של דבר עם קטגורית הספורטסמן, כשקטגוריה זו פתוחה עבור אופנוע חד-צילינדרי, ללא מגבלת נפח בעל גלגל קדמי בקוטר הגדול מ-17 אינ`ץ. קטגורית 2S - אופנועי 4 פעימות בנפח של עד 450 סמ"ק או לחליפין דו-פעימתיים בנפח של עד 250 סמ"ק. וקטגורית 1S - (הפתוחה) אופנועי 4 פעימות בנפח של 450 סמ"ק ומעלה או דו-פעימתיים בנפח של 250 סמ"ק ומעלה. וכמובן קטגורית הקטנועים במגבלת נפח של עד 250 סמ"ק.

סדר היום הארוך כלל שני מקצי חימום/היכרות, מקצה דירוג ומקצה גמר לכל קטגוריה. כקטגורית הקטנועים פתחה את האירוע, אחריה מתחילים / ספורטסמן, 2S ו- 1S. סדר ההזנקה למקצי הדרוג נקבע בהגרלה כשתוצאות מקצה זה קבעו את סדר ההזנקה למקצה הגמר.

קטנועים
הקטגוריה שגרמה להוצאת כמה כלים מהבוידעם ולרוכבים ותיקים מתקופת נחשונים להיפגש שוב על המסלול כללה גם רוכבים רעננים ואמיצים כמו אריאל שהשתתף עם ג'וי רייד 200 סמ"ק סדרתי, דודו עזר רכוב ע"ג VXR180, גל ברדה צעיר המשתתפים שניצח במרוץ עם בטא משופרת, ניר שפיצר שרכב על אפריליה SR ולא השתתף בגמר עקב תקלה, חיים זנדברג עם ג'ילרה 180 , משה פרחי על הכריש הצהוב ועזרא יצחק עם הסקיפר 172 סמ"ק.

כבר במקצים המוקדמים הפגין גל יכולת רכיבה מרשימה, דודו עזר, הרוכב היחיד שהצליח להריח את אגזוזו. מייד אחריהם נאבקו כתף לצד ברך משה פרחי חיים זנדברג, כשהראשון מפגין זריזות מרשימה בפניות ההדוקות ומצמצם את הפער, אך בישורת פותח חיים שוב פער קל. עד להקפה האחרונה מצליח חיים לשמור על יתרונו המועט עד למפגש עם הסמן אחורי על ג'וי רייד 200 שמאט את חיים ומאפשר לפרחי לצאת ראשון מהפנייה ולסיים שלישי.

מתחילים/ספורטסמן
למקצה הדירוג מזנק מאיר דיקר (רוכב אנדורו ותיק) ראשון כשהוא נהנה מאופק נקי מרוכבים וממאבקים שמתנהלים מאחורי גבו. ניסים ברדה שמזנק אחרון למקצה מצליח לעקוף את כל משתתפי הקטגוריה ולסיים שני וגלעד גואטה על yz 450 מסיים שלישי במקצה.

במקצה הגמר בקטגוריה התמונה כבר שונה לחלוטין, למרות המיקום (הראשון) ממנו מזנק דיקר, הלחץ בפנייה הראשונה מוכרע לטובת המעיזים, גלעד גואטה וניסים ברדה שלחצו את האופנועים חזק לעבר הפנייה החלו את מקצה הגמר ללא כל הפרעה תוך מאבק עיקש מצד ניסים, אך עשרת ההקפות לא שברו את גלעד ששמר על קצב רכיבה חזק ללא שגיאות וסיים ראשון שכאחריו ניסים. אחריהם בהפרש לא גדול נאבקו אסף דותן ויואב אלמוג על המקום השלישי, לאחר החלפת מקומות בניהם אסף מצליח לסיים שלישי בהפרש קל.

S2
קיומה של הקטגוריה שכללה עודף כשרונות וסטרואידים אך סבלה ממספר משתתפים מועט, עמד בספק (התקנון קובע מינימום של שישה משתתפים לקיום הקטגוריה). אך הצטרפות שני רוכבים מקטגוריות שונות הביאו את מספר המשתתפים למינימום הדרוש. כך יוצא לו מקצה הדרוג לדרכו כששפיצר פותח ראשון ומייד אחריו אביב גואטה, כפיר לוין ושלום אוחיון שכאחריהם רוכבי המילוי (שמשמרים את כוחם). שלום אוחיון רוכב מוטוקרוס מנוסה, צופה בחבורת החוד מאחור ובו בזמן מתכנן את מהלכיו.בזמן שאביב מעסיק את כפיר לוין שלום תוקע יתד בכניסה לפניית ה-Hairpin ויוצא ממנה כשכפיר מאחוריו. אחרי כמעט שתי הקפות של למידת היריב מצליח שלום לחמוק לאביב שפנה רחב (מעט) מדי אך מספיק כדי לאפשר לשלום לתקוע את הלום הכחול ולעבור למקום השני. אביב מתבלבל מהמהלך ומאבד את הריכוז לשבריר שניה, מה שמאפשר לכפיר לחלוף על פניו. בחזית ממשיך שפיצר להוביל כששלום מצמצם מעט את הפער. מעט לפני הסיום מאבד אביב את האופנוע בשיא הפנייה ופורש מהמרוץ. המקצה מסתיים ללא שינוי ובפרש קטן בין השלישייה המובילה.

מקצה הגמר
שוב מצטרפים רוכבי המילואים כדי לאפשר את קיום הגמר, בזינוק יוצאים שפיצר ושלום לפנייה הראשונה כששניהם מנסים להימנע מהתענוג המפוקפק של להיות הנקניק בסנדביץ' בין המקום הראשון לבין כפיר ודוחקים איש את יריבו לכיוון הצמיגים, כפיר ההמום מזהה את הנדיבות חבריו ועובר להוביל את המקצה לתוך הישורת הראשונה. בעוד ששלום טורק לשפיצר את הדלת ומתמקם שני, ניר מתאושש מייד ופותח במלא המרץ במרדף אחר שלום אשר מזנב בחוזקה ובנחישות בכפיר. בהקפה הרביעית יוצא כפיר מהמסלול ,עקב תקלה במצערת אך חוזר מאוחר מדי למקום הרביעי. במקביל מצליח שפיצר לקחת את הקו הפנימי כשהוא חזק על הבלמים להיכנס לשלום מתחת לאף לעבור ולהוביל את המרוץ. עד לקו הסיום מנסה שלום כל סדק אפשרי, אך שפיצר מקפיד לשמור על כל הפתחים. בסיום ההקפה האחרונה, מול הפיתות לבנה בחסות סמן אחורי (רוכב מילואים) מצליח שלום לנגוס קלות בניר אך מסיים את הפנייה הדוק מדי ומספיק איטי כדי לאפשר לשפיצר להגיע בבטחה לדגל השח-מט.

S1
למקצה הדרוג מזנקים הרוכבים בסדר אקראי כשפאנגס ממוקם אחרון על הגריד, שי שמר הממוקם חמישי צולח את הפנייה הראשונה כשהוא שני אחרי יניב , שלישי שי נווה ואביעד רביעי. כבר בירכתי המסלול עובר שמר להוביל את המקצה ולנווה ייקח עוד הקפה אחת להצטרף לשמר ולהתחיל במאבק על ההובלה. בינתיים פנגס מצמצם את הפער בנחישות ומזנב בשמר ונווה ובתוך הקפה נוספת עובר להוביל את המקצה כשהמאבק בין שמר לנווה מוכרע לטובת נווה אשר מקפיד לסגור הרמטית את הכניסה לפניות.

מקצה גמר
אלי פנגס שמזנק ראשון, מצליח לשמור על ההובלה עד להקפה השלישית אך בשל טעות ביציאה מהפניה הוא מתדרדר למקום השלישי כשנווה מוביל ואחריו שמר. עוד הקפה אחת ייקח לפנגס להשתקם מהטעות ולעבור למקום השני כשלפניו שי נווה הנחוש סוגר את כל הפתחים ומסיים את המרוץ בניצחון.

תוצאות הסבב הראשון
קטנועים
1. גל ברדה
2. דודו עזר
3. משה פרחי
4. חיים זנברג
5. עזרא יצחק
  מתחילים וספורטסמן
1. גלעד גואטה
2. ניסים ברדה
3. אסף דותן
4. יואב אלמוג
5. מאיר דיקר
  קטגורית S1
1. שי נווה
2. אלי פאנגס
3. שי שמר
4. אביעד אברהמי
  קטגוריית S2
1. ניר שפיצר
2. שלום אוחיון
3. אביב גואטה
4. כפיר לוין
5. גלעד גואטה

תודה לכל מי שעשה את האירוע למוצלח כל כך, לתומר שארגן והפיק את האירוע, לטל הכרוז, לגידי למרשלים לרוכבים לניר ולקהל הנלהב.
להתראות במרוץ הבא.

1  | 2 | 3 | 4
 
  thm_DSC_8811.jpg  
 
 
  thm_DSC_8542.jpg  
 
 
  thm_DSC_9158.jpg  
 
 
  thm_DSC_8543.jpg  
 
 
  thm_DSC_8555.jpg  
 
 
  thm_DSC_8563.jpg  
 
 
  thm_DSC_8581.jpg  
 
 
  thm_DSC_8585.jpg  
 
 
  thm_DSC_8605.jpg  
 
 
  thm_DSC_8796.jpg  
 
 
  thm_DSC_8608.jpg  
 
 
  thm_DSC_8616.jpg  
 
 
  thm_DSC_8620.jpg  
 
 
  thm_DSC_8643.jpg  
 
 
  thm_DSC_9148.jpg  
 
 
  thm_DSC_8622.jpg  
 
 
  thm_DSC_8631.jpg  
 
 
  thm_DSC_8597.jpg  
 
 
  thm_DSC_8649.jpg  
 
 
  thm_DSC_8662.jpg  
 
 
  thm_DSC_8805.jpg  
 
 
  thm_DSC_8673.jpg  
 
 
  thm_DSC_9116.jpg  
 
 
  thm_DSC_8980.jpg  
 
1  | 2 | 3 | 4
מרוץ הסופרמוטו וקטנועים סבב שני ושלישי- עונת 2005
מרוץ הסופרמוטו וקטנועים סבב רביעי וחמישי- עונת 2005
לראש הדף 

כתוב לנו |  אודות |  הסכם שימוש |  ש"ות |  הצהרת פרטיות |  חיפוש |  החשבון שלי |  פורום |  בית

  XNET Smart Solutions All rights reserved © 1998-2005