גלעד שליט חי אתר האופנועים הישראלי

חנות |  ראשי |  לוח |  פורום |  MotoTec |  קישורים |  חדשות |  משאל |  חדש בשוק


הכחול הגדול - הונדה פנתאון 150

חזית הקטנוע בעלת הקווים החדים לא משאירה כל ספק לגבי זהותו של הכלי, העיצוב הנאה של הפנתאון ממשיך את גישת העיצוב הנהוגה בקטנועי הונדה בשנים האחרונות ועל כך יעידו אחיו הוותיקים Ness 125, דילן וה-JAZZ.

אז הבנתם שאהבנו את הקנקן, אך לפני שניגש למלאכת המבחן כדאי להבהיר שהפנתאון נבדק כמועמד לרכישה עם דרישות וציפיות מסוימות. לפני העברת הנדוניה, דרשנו מהכלה לעמוד בדרישות הבאות. נסיעה נוחה בעיר עם אפשרות תמרון סבירה ויכולת בין עירונית טובה כשהדגש הוא על בטיחות ונוחות. כל זאת נבדק בקנה מידה ובסטנדרטים הנהוגים כיום בקטנועי מנהלים.

סקירה קצרה של סביבת הקטנוע מגלה מפרט עשיר באביזרים ופינוקים, מתחת למושב הנפער הצידה מתגלה תא אכסון נדיב ממדים הכולל תאורה פנימית ומחיצה המאפשרת חלוקת החלל לשני חלקים נפרדים. את המחיצה ניתן למקם בשני חריצים שונים ולקבל חלוקת נפח אכסון גמישה ושימושית.


חלל אכסון מרכזי

החלל מתחת למושב מצופה כולו בבד סנטטי שעיר בגוון אפור כהה ומוסיף עוד נקודות לרמת הגימור גבוהה. אך מניסיון עבר אישי, תא האכסון אמור לשאת מפעם לפעם מטען עם אפקט ג'פאי כמו בקבוק שמן, שקית קניות או כיסוי רטוב מלילה גשום. הציפוי השעיר עלול להפוך עם הזמן לתמצית דוחה.

רצפת הקטנוע אינה מאפשרת נשיאת מטען. לחליפין, יש וו תליה הממוקם מתחת לכידון אשר יכול להוות אמצעי נשיאה נוח, מרווח הרגליים והברכיים הנדיב במיוחד משאיר מספיק מרחב לשקית ממוצעת ואינו מהווה מטרד בזמן הרכיבה. אמצעי נשיאה פוטנציאלי בצורת ארגז מטען, תוספת של עוד כמה מאות שקלים, אך הקטנוע מגיע מוכן ומזומן עם מנשא אשר מקיף את ירכתי הקטנוע הרחבים ומשמש גם כידית אחיזה לנוסע מאחור.


תא-כפפות סמלי הירכתיים המושב המפנק

תא הטייס

עוד בתפריט האבזור מגן רוח, תא אכסון קטן מתחת לכידון, מד מרחק/שעון דיגיטלי, מד-טמפ, מד-דלק, נורית התרעה למצב רזרבי וכורסת מנהלים מדורגת.

מבט כללי לפני העליה על הקטנוע יוצר תחושה של כלי רחב וגדול שיתקשה לתמרן בין הפחיות על הכביש. אך ברגע שמתנתקים מרציף העגינה בדרך השלום 9, מתגלה הפנטאון 150 כחולץ פקקים יעיל. הכידון הגבוהה משחרר את הרוכב מהתייחסות למראות המכוניות, ובשילוב המושב הגבוהה יחסית מתקבלת תנוחה נטרלית כמעט המקלה על שינויי כיוון תכופים. תוסיפו על כך את זווית הצידוד מכובדת. והתוצאה כלי עירוני יעיל המשרה בטחון רב בחליצת פקקים.

הסידור הכולל של תנחת הרכיבה מקבעת את הרוכב. מדרסי הרגלים מסודרים בשני מישורים, אחד שטוח נוח מאוד בפקקים אך יוצר תנוחת רכיבה מאולצת. השני לעומתו משופע ומשתלב מצוין עם תנוחת הרכיבה הכללית, אך מתאים לנהיגה רצופה ולשיוט בלבד. הסיבוב הראשון שפגשתי במהירות 80 קמ"ש, הדגיש עד כמה תנוחת הרוכב מקובעת, ניסיונות להעביר את משקל הגוף קדימה או הצידה בפניה התגלו כמאולצים ומגוחכים. ומייד יצא לי פתק מלוח השעונים "לא לזה התכוון המשורר".


ברגע שמתאפסים על החבילה וזה קורה מהר מאוד, הקטנוע והרוכב הופכים ליחידה אחת. למעט מיגון הרוח שזורק לך ישר לפרצוף את מערבולות האויר כל השאר פשוט מונח במקום זמין ומשתף פעולה. המנוע מגיב נהדר לפקודות המצערת. הבלמים (מערכת משולבת) דורשים פקודה תקיפה ומעט כוח אך התוצאה המתקבלת מצוינת. המתגים חלקים ונעימים, ממוקמים ממש בקצות האצבעות ועושים את תפקידם בלי גימיקים והתחכמויות מיותרות. רק הצופר נשמע חלוש משהו מעבר למעטה הפלסטיק והקסדה. והמראות... המראות כמעט נזנחו, כנראה כשמשהו עובד כל כך טוב הוא הופך לברור מאליו. השימושיות שלהם פשוט מושלמת ועל כך יינתן הציון מעולה.

תחנת הכח זוכה למנות גדושות של טכנולוגיה
בגרסתו הקודמת צויד הפנתאון 150 במנוע דו-פעימתי. בגרסה החדשה המנוע הוא מסוג 4 פעימות, מוזרק וממוחשב מכל כיוון אפשרי. מערכת ניהול המנוע מפקחת בעזרת חיישנים על חום המנוע, טמפ' סעפת היניקה, הרכב גזי הפליטה, סל"ד ומצב מצערת. כל הגשפט מוזן למערכת אשר קובעת את כמות הדלק ויחס התערובת בכל רגע ומצב נתון. כל זאת במטרה להפיק כוח זמין וחסכון בדלק תוך שמירה על איכות הסביבה. בזמן הרכיבה אפשר לסחוט את המצערת, אך מבלי להרגיש את אפקט המחנק המוכר ממנועים אשר נושמים דרך קרבורטור, המערכת דואגת למצות את יכולות המנוע בשילוב עם רצון הרוכב.

חזית מרשימה לחצו להגדלה צמיג בקוטר 13 בלם דיסק בקוטר 240 ממ

המנוע הזריז מטפס למעלה בקלות ומושך את הקטנוע קדימה בלי היסוס. ממצב עמידה עד 30 קמ"ש המצב טוב מאוד, אך לא מרטיט. ברגע שמחוג המהירות עובר את ה - 30, משהו נפתח שם במערכת, הקטנוע מזנק מושך נושך כמו חץ שלוח עד למהירות של 80 קמ"ש. בתחום של 30 עד 80 קמ"ש קשה לשמור על מהירות חוקית בעיר, המנוע והתמסורות מתרגמים כל פתיחת מצערת קלה לתוספת מהירות משמעותית. הדבר מוסיף כמובן הנאה ורזרבות בטחון לרוכב אך פוגם בניסיון לשמור על סגנון רכיבה מדיטטיבי. מעבר לכך הכלי מטפס במתינות נחושה עד ל-110 קמ"ש ופשוט נתקע שם, כאילו מערכת ניהול המנוע הוגבלה מראש למהירות זו. כל ניסיון לחצות את קו ה- 110 נכשל. מבחן שנערך בארץ מעיד על חציית קו ה-120 על השעון.

חבילת מתלים כוללת מזלג טלסקופי מלפנים בקוטר 33 מ"מ וזוג בולמים מאחור עם אפשרות לכיוון השיכוך. התוצאה נעימה מאוד ברוב סוגי הדרכים ומפגעי הדרך, הקטנוע ממשיך בשלו מבלי לערער את תחושת היציבות או הנוחות.
בשלב מסוים במבחן נבדקה התנהגות הקטנוע במגוון רחב של מהמורות תחת בלימה ובפניה. למרות הניסיון הנמרץ לערער את שלוותו, השיב הפנתאון בסלחנות ובאדיבות ושמר על תחושת הביטחון.

למרות האמור, התחושה הכללית על הקטנוע סטרילית משהו, הכלי מבודד ומסנן ביסודיות את ההשפעות הדרך ובכך ממלא את ייעודו בצורה נאמנה. אך גם חוסך מהרוכב משוב מסוים.

מלפנים נעול הקטנוע בצמיג בקוטר 13 בחתך 110/90 ובבלם דיסק בודד בקוטר 240 מ"מ הנלפת ע"י קליפר בעל 3 בוכנות. מאחור מותקן צמיג בקוטר 12 בחתך 130/70 ובדיסק בקוטר 220 מ"מ. ההבדל בין קוטרי הצמיג הורגש במהמורות חדות בלבד, תגובת הפרונט למהמורות מסוג זה היו שונות משמעותית מתגובות הזנב. מעבר למשוב המשונה, לא הורגשה ירידה ביציבות או באחיזה.

מערכת הבלימה המשולבת בקטנוע היא מסוג CBS אשר מפעילה את הבלמים מלפנים ומאחור יחדיו, לחיצה על הבלם הקדמי מפעילה חלקית את הבלם האחורי ולהפך. בלחיצה על הבלם האחורי המערכת הידראולית מפעילה אחת מתוך שלושת הבוכנות בקליפר הקדמי. התוצאה היא בלימות מרשימות בלי הצורך במיומנת מיוחדת, במיוחד על כביש רטוב.

לסיכום הפנתאון 150 החדש הוא כלי שימושי, מפנק, מאובזר,נאה ,איכותי ומתקדם כמו שהונדה יודעים לעשות.
מתחריו בקטגוריה סובלים בעיקר מפער של דור ומרחב, אך מתגמלים במחיר נמוך. כנראה שהפנתאון יגדיר מחדש את סטנדרטים בקטגוריה.
רק חבל שהוא 150 סמ"ק שמרגיש כמו 200 סמ"ק ולא 250 סמ"ק עם אופי של 300.

מפרט כללי
חד-צילנדר, 4 פעימות הזרקת דלק
הספק 16 כוחות סוס המתקבלים ב-9000 סל"ד
מומנט: 14.2 ניוטון/מטר ב-8500 סל"ד
תמסורת מסוג וואריאטור וי-מאטיק
גובה מושב: 770 מ"מ
בסיס גלגלים: 1490 מ"מ
משקל יבש: 139 ק"ג
קיבולת מיכל הדלק: 9.4 ליטר כולל 2 ליטר רזרבי בהתראת נורית.
מחיר על הכביש : 24,700 ₪


לחצו להגדלה לחצו להגדלה



לראש הדף 

כתוב לנו |  אודות |  הסכם שימוש |  ש"ות |  הצהרת פרטיות |  החשבון שלי |  פורום |  בייקרס

   XNET Smart Solutions All rights reserved © 1998-2003