מתנות מיוחדות אתר האופנועים הישראלי

חנות |  ראשי |  לוח |  פורום |  MotoTec |  קישורים |  חדשות |  משאל |  חדש בשוק


תאורת לילה

בנתיים במכוניות בלבד

על פי מחקר שנערך בגרמניה, 40 אחוז מהתאונות הקטלניות מתרחשות בלילה, זאת אף על פי שעומס התנועה קטן ב 80 אחוז בשעות החשיכה. אחת הדרכים להתמודד עם תאונות הלילה היא לשפר את אמצעי התאורה של כלי הרכב.
מרכב הראשון ועד היום כמעט, התקן התאורה הנפוץ הוא סטאטי. ז"א הפנס מקובע לגוף הרכב ואינו מתחשב במצב ההגה או הכידון. יוצא דופן בתעשית הרכב הם סיטרואן, בשנות ה-70 בחרו להתקין את הפנסים הקדמיים על ציר אופקי, כיוון האלומה במכונית הושפע ישירות ממצב ההגה.
בתכנון מערכת תאורה חכמה המשתנים רבים ומורכבים, לדוגמא: מטען רב ברכב, בלימה, האצה, הטיה בסיבוב או חותנת שמנה במיוחד משפיעים על כיוון האלומה. בעיה נוספת שדורשת התיחסות היא תנאי דרך משתנים כגון: מהירות הנסיעה, סביבת הנהיגה, ומצבי נהיגה מיוחדים.

תאורה קדמית מסתגלת
  מערכת התאורה הקידמית מורכבת על 2 צירים נפרדים אופקי ואנכי, מחשב בקרה יודע להסיט את אלומת האור ימינה ושמאלה בהתאם למצב הרכב. במקביל יודעת המערכת לזהות עומסים שנובעים מבלימה, האצה, סיבוב, מהירות הסיבוב וכמובן מטען ברכב, המערכת יודעת להטות את אלומות האור למעלה ולמטה בהתאם למצב הנסיעה. וזה לא הכל, מערכות חכמות יותר יודעות לזהות מצבים בהם נדרש שינוי ברוחב האלומה. למשל בכניסה לצומת, בכניסה לפנייה, בהפעלת איתות במהירויות שונות תגיב המערכת בהתאם. שינוי זוית האלומה מתבצע בעזרת מערכת מיקוד אופטי(עדשות) אשר נשלטת ע"י אותו מחשב.

מערכת התאורה הקידמית מורכבת על 2 צירים נפרדים אופקי ואנכי, מחשב בקרה יודע להסיט את אלומת האור ימינה ושמאלה בהתאם למצב הרכב. במקביל יודעת המערכת לזהות עומסים שנובעים מבלימה, האצה, סיבוב, מהירות הסיבוב וכמובן מטען ברכב, המערכת יודעת להטות את אלומות האור למעלה ולמטה בהתאם למצב הנסיעה.

וזה לא הכל, מערכות חכמות יותר יודעות לזהות מצבים בהם נדרש שינוי ברוחב האלומה. למשל בכניסה לצומת, בכניסה לפנייה, בהפעלת איתות במהירויות שונות תגיב המערכת בהתאם. שינוי זוית האלומה מתבצע בעזרת מערכת מיקוד אופטי(עדשות) אשר נשלטת ע"י אותו מחשב.
נורות שונות
מערכת קסנון
פנסי קסנון הם בעלי אור לבן בוהק, להבדיל מהגוון הצהוב הסטנדרטי. נורות הקסנון מפיקות אור נעים יותר לנהג, צריכת החשמל שלהם נמוכה ואורך חיי הנורת גבוהה בהרבה מנורה רגילה.

נורות LED (דיודות פולטות אור)
תאורת LED אחורית בטכנולוגית מובילי אור
פועלות על עקרון נוזל כימי, הפולט אור כאשר עובר בו זרם חשמלי. אתם מכירים אותם מנורות החיווי במכשירים חשמליים(בצבע אדום בד"כ). או פנסי הבלימה באופנועי הספורט מדגמי 2003. הפיתוח האחרון מאפשר לשנות את הרכב הנוזל ב-LED ובכך להתאים את עוצמת האור לתנאי ערפל או לאור יום. לLED יתרונות נוספים, מימדי הנורה הזעירים מאפשרים שילוב טוב יותר בגוף הרכב, צריכת זרם נמוכה משמעותית ואורח החיים ארוך במיוחד.

מבוסס על חומרים ממאמר של אמיר גלברג ויואב קווה מהארץ ומאתר האודי, פורשה, Hella וב.מ.וו

מאמרים נוספים  

הונדה מבשרת על יציאת ה CB 1300 לאירופה
הורנט 600 החדש ל 2003
בלמים - מכיר ?! בייקס
לעבור את החורף יבשים
עמותת רוכבי השטח מרוץ 6 בן-שמן
מיגון למקרי תאונה - קסדות, כפפות, חליפות ונעליים
יריד ויתקין - מרוץ המוטוקרוס מספר 6
הענק העדין
אני נהג מרוצים, ואתה?
המלצות לרכישת 50 סמ"ק
דגמי הסופרמוטו החדשים של KTM
תערוכת מינכן
ויברציות לשנת 2003
ימהה YZF-R6 לשנת 2003 החשיפה המלאה
איך מוציאים רישיון לאופנוע ?
מאבק בתאונות הדרכים ?
רכיבה על רטוב
לווייתן של יבשה, בורגמן 650
נובח, אבל לא נושך (ימאהה בולדוג)
כמה טיפים חשובים בעת קניה ומכירת אופנוע
חמישה כללים בסיסים לשמירה על חייכם
גלעד והאנפילד
לראש הדף 

כתוב לנו |  אודות |  הסכם שימוש |  ש"ות |  הצהרת פרטיות |  החשבון שלי |  פורום |  בייקרס

   XNET Smart Solutions All rights reserved © 1998-2003