גלעד שליט חי אתר האופנועים הישראלי

חנות |  ראשי |  לוח |  פורום |  MotoTec |  קישורים |  חדשות |  משאל |  חדש בשוק


קטנוע עד 10 אלף ש"ח

כתב IXMIX

אני פה! אני פה! עכשיו מה רצית? אה, קטנוע...
ולא סתם קטנוע, קטנוע 125-250...
ולא סתם, אלא אחד שיסחב בעליות...
וארגז... ושתי קסדות...
שייסע ביןעירוני לבית שמש אחת לשבוע...
ולפעמים לתל אביב...
ויש לך 10K ש"ח...

אח, האתגר, האתגר.

להלן התלבטויותיו והמלצותיו של Xמיקס:

נתחיל באפשרויות העומדות בפניך, להלן רשימת האופציות הסבירות בעיני:
1. ch250 מודל 97 - 9K ש"ח.
2. סאניאנג שארק מודל 00 - 9K ש"ח.
3. ווספה px200 שנת 00 - 10K שח.
4. פיז´ו אליסאו שנת 00 - 9K ש"ח.
5. קימקו הירואיזם 150 00 - 9K ש"ח.

כעת אפרט במספר שורות על כל אחד:
הCH הינו הקטנוע הנמכר בישראל בכל הזמנים. רב המכר הזה, של הונדה, הינו קטנוע די מכוער, די צפרדי, לא חזק יחסית ל250 (ברור שחזק יותר מ 150 נפוצים) - אבל מספיק חזק לעמוד בקלות בדרישותיך, "סוס עבודה" של ממש, אמין בטירוף. כמעט ולא זוכה לראות מוסך, אך קח בחשבון שכבר מגיע למוסף הטיפולים די יקרים, כמו בהונדות אחרות. בסה"כ הCH הינו אופציה שפויה, שתשאיר בטווח הרחוק את הפרוטה בכיסך. לא תרגיש עליו כמו על קטנועים אחרים, הוא לא מתיימר להיות הכי נוח, וספורטיבי וכו´ - אך הוא מספיק נוח לשימוש שציינת. קח בחשבון שנסיעה לתל אביב יכולה להיות מייגעת משהו, עבורך יותר מאשר עבורו.

הסאניאנג - יש דגמים שונים במחיר זה, בחרתי להתמקד דווקא בשארק, מאחר ויש לו יתרון ההגנבה העיצובית. להבדיל מהCH אלף אלפי הבדלות, השארק הינו בעיקרון כלי עירוני, אם כי ניתן לבצע עלי גיחות בינעירוניות קצרות.
הוא נחשב לקטנוע חדיש ומודרני שסאן יאנג הביאו על מנת להתחרות בכלים שהם לא "דיוק" / הירואיזם ודומיהם. המנוע די חזק (אם כי פחות מהטילה, אבל הוא יקר בשבילך), ובהחלט מגיע למהירויות נאות המקנות בטיחות אקטיבית. סביר שיעמוד בצרכיך ללא בעיות מיוחדות, אם כי עליך לזכור שמדובר בקטנוע 125, והעליות של הקסטל וודאי לא יעשו לו טוב. זוג פנסי החזית המגניבים והעיצוב הקרבי מקנים לו סטטוס עירוני, בקרב נהגי פחיות ובקרב בחורות (ונראה לי גם בקרב גנבים...). החסרון הגדול ביותר שלו, שעבורי פסל אותו לקניה לנצח, הינו מבנה המושב אשר היה לי ממש לא נוח, אם כי חברי הרוכב על אחד מתעקש שזה לא מפריע לו. לפני מחשבה על רכישתו, חובה עליך לעשות נסיעת מבחן של 10-15 דקות, הכוללת בין השאר בלימות חזקות, שכן למושב נטיה "להחליק" אותך קדימה ולדפוק את ברכיך.

וספה 200 - מלכת האמינות. הקטנוע האמין ביותר שנמכר אי פעם (לצד ההירואיזם). הדגם נראה כמו הדגם המקורי, מכוער וכבד, למעט המעבר לבלם דיסק קדמי (במקום התוף המקורי). אחזקה זולה בצורה מדהימה ואמינות מופלגת אינם מפצים עבור כל רוכב על תפעול לא נעים, גיר ידני, משקל עצום, זוית הטיה מופרזת, חישוק קטן ומסוכן. כלי טוב יימכר במחירון וישמור על ערכו. לכלי גרוע אסור להתקרב. לוספנ שעברה תאונה קשה אסור להתקרב, אפילו יותר מלקטנועים אחרים.

אליסאו - קטנוע שהתיימר להיות "מנהלים" אך לא מהווה תחרות למודרניים והגדולים. בכל אופן, יש לו מנוע די חזק, המתחרה בכבוד בקטגוריית ה 150, הוא נוח ויפה. המנוע מביא אותו למהירויות תלת ספרתיות, אך שוב, ההרגשה בקסטל לא תהיה של כוח מתפרץ, אלא של סוס מתנשף. הקטנוע הוא גדול פיזית, ומתאים גם לגבוהים בינינו. אני מצאתי את זוית ההטיה גדולה ונוחה, אולם ההיגוי היה עדין ביותר,, משמע כל נגיעה בכידון או צידוד הקטנוע מביא לתגובה עצבנית ואפילו טיפה נושכת. מחירו סביר, אפילו זול יחסית למה שהוא מספק, והוא מהווה עסקה לא רעה, בעיקר לשימוש העירוני.

ההירואיזם - אהובי... פשוט ופראקטי, זול לאחזקה ואמין, לא הכי נוח בעולם, אבל מספיק נוח לבינעירוני קצר. לצערך ההירואיזם ירגיש חזק אך במעט מהניו-דיוק, ונסיעה לת"א תהיה איטית ומדודה. עדיין הכלי האמין הזה, עם משוואת עלות קניה-עלות אחזקה מהטובות שיש, ויכול לספק גם הנאה ברכיבה (מוזר, נכון, כי הוא לא מתיימר לכך), ובוודאי ככלי תחבורה יעיל.


לסכם:
לך על הCH. מכל הסיבות שמניתי לעיל, ובעיקר כי מדובר בכלי חזק יותר, שיהיה יעיל יותר לנסיעות הבינעירוניות, לאור אמינותו המופלגת, ולאור ריבוי כלים בשוק, מה שיאפשר לך למצוא כלי במצב טוב.

מאמרים נוספים  

הונדה מבשרת על יציאת ה CB 1300 לאירופה
הורנט 600 החדש ל 2003
בלמים - מכיר ?! בייקס
לעבור את החורף יבשים
עמותת רוכבי השטח מרוץ 6 בן-שמן
מיגון למקרי תאונה - קסדות, כפפות, חליפות ונעליים
יריד ויתקין - מרוץ המוטוקרוס מספר 6
הענק העדין
אני נהג מרוצים, ואתה?
המלצות לרכישת 50 סמ"ק
דגמי הסופרמוטו החדשים של KTM
תערוכת מינכן
ויברציות לשנת 2003
ימהה YZF-R6 לשנת 2003 החשיפה המלאה
איך מוציאים רישיון לאופנוע ?
מאבק בתאונות הדרכים ?
רכיבה על רטוב
לווייתן של יבשה, בורגמן 650
נובח, אבל לא נושך (ימאהה בולדוג)
כמה טיפים חשובים בעת קניה ומכירת אופנוע
חמישה כללים בסיסים לשמירה על חייכם
גלעד והאנפילד
לראש הדף 

כתוב לנו |  אודות |  הסכם שימוש |  ש"ות |  הצהרת פרטיות |  החשבון שלי |  פורום |  בייקרס

   XNET Smart Solutions All rights reserved © 1998-2003