מתנות מיוחדות אתר האופנועים הישראלי

חנות |  ראשי |  לוח |  פורום |  MotoTec |  קישורים |  חדשות |  משאל |  חדש בשוק


אופנועים, מה קורה בהודו!?

15 שנות שיתוף פעולה בין קוואסקי ל-Bjaj (יצרן הודי) הניבו אופנוע חדש.

עלויות כח העבודה בהודו מושך חברות רבות להקים מפעלי יצור בתת-היבשת, אך חוקי כלכלה בהודו מאפשרים הקמת מפעלים מקומיים, בתנאי שלמפעל יהיה שותף מקומי בעל לפחות 49 אחוזים.

כך נולדו Hero honda, Baja Kawasaki, Rajdoot Yamaha ועוד. בימים אלו, הוחלט להעניק לחברת Bjaj את הכבוד לייצר עצמאית אופנוע ולהציע אותו למכירה בשוק העולמי. כידוע לקוואסקי אין חלק בשוק האופנועים קלי הנפח, האאוט סורסינג שעושה Bajaj עבור קוואסקי, יאפשר ליצרן להנות מפירות הקטגוריה מבלי להשקיע משאבי פיתוח יקרים. בשלב הראשון יוצע האופנוע החדש בנפח 200 סמ"ק, מאמצי השיווק העיקריים יתרכזו בדרום מזרח אסיה.

בשנים האחרונות מתנהל מאבק שליטה על שוק האופנועים בהודו, את התוצאות אפשר לראות על הדרכים ובאולמות התצוגה. המותגים היפנים התחילו את דרכם עם כלים מיושנים (הונדה על בסיס הקאב), ושלל גרסאות דו-פעימתיות. אך אט אט החלו בפיתוח של כלים יחודים לשוק ההודי. התהליך דחק בהדרגה את הכלים הקלאסים כמו גרסאות הווספה ההודית, האנפילד, Rajdoot המבוסס על אופנוע 2 פעימות ממזרח אירופה. המעבר האיטי גרם לשיפור רב בשיטות היצור והתוצאות הם: בשנת 95 החזיקו המותגים מיפן(ביצור מקומי) כ-5 אחוז מהשוק היום הנתח עומד על 70 אחוזים. כשמנגד נמכרים במספרים הולכים וקטנים גרסאות הווספה של Baja, האנפילד הקלאסי ודגמי Rajdoot. לחץ להגדלה
שיפור רמת החיים, בעיות זהום הסביבה והצפיפות בערים משפיעים על שוק האופנועים באופן מעורר קינאה, לדוגמא: לאורך החמש שנים האחרונות נרשם גידול שנתי קבוע של 16-17 אחוז, ב-2003 צופים גידול של 20 אחוזים.

ב-2002 נמכרו בממוצע 220,000 כלים דו-גלגלים בחודש, מתוכם 55 אחוז ע"י Hero Honda, הדבר ממשיך ומעודד את היצרן בהודו לפתח דגמים חדשים לעצב ולהוביל את השוק. אכן בקרוב תציג Hero Honda דגם חדש העונה לשם "Karizma" בנפח יוצא דופן של 223 סמ"ק במחיר 79,000 רופי (7,900 בשקלים).
ב-2000 הוצג הCBZ (הונדה כמובן) בנפח 150 סמ"ק בעל מראה קרבי בלם דיסק קדמי וצמיגים ברוחב יוצא דופן, מיגון רוח סמלי ומד-טורים שהפך מייד לרב-מכר והפך למורה דרך לשאר היצרנים בשוק.
קהל היעד הוא הדור הצעיר כמובן, הנוער שגדל עם מחשבים ואינטרנט, לובשי הגי'נס, לקוחות עם הערכה רבה לדימוי ותדמית. Hero Honda הבינו את התופעה מהר מאוד, לכן רוב הדגמים החדשים של החברה קבלו שמות כמו טעוני תשוקה/רומנטיקה: ambition, dawn, passion, splendor אך החברה השכילה לשמור על הלקוחות הוותיקים, דגמים קלאסים וותיקים נמכרים תחת שמות שמרניים יותר: CD100 CD100SS. הונדה CBZ !?
Hero Honda cbz
המתחרים מבית לא ישבו רגע אחד במנוחה, K Bajaj הציגו בשנתיים האחרונות 4 דגמים חדשים, הפלסר בנפח 180\150 סמ"ק אופנוע עירום חדשני, האלימיניטור 180\150 סמ"ק בסגנון קאסטום מוחצן. ב-2002 יצאו סוזוקי TVS בקמפיין מאסיבי במקביל להשקת הדגם fiero בנפח 150 סמ"ק המתיימר לכסות 75 ק"מ לליטר, עם סטארטר חשמלי אשר מצוייד בקרבורטור מסוג CV ועטור פלסטיקים.
האלימיניטור
K Bajaj Eliminator
pulsar
K Bajaj Pulsar
Bajaj Chetek
Bajaj Chetek

Suzuki TVS fiero
Suzuki TVS fiero
השוק כולל עוד כמה שחקנים קטנים ובינוניים: LML בשותפות עם חברת השקעות אוסטראלית, Honda Kinetic השייכת למפעל המכוניות של הונדה בהודו. וימהה אשר זונחת אט אט את הלהיטים הדו-פעימתיים שלה ומפתחת דגמי 100 ו-125 סמ"ק ארבע פעימות. היצרנים הקטנים ממשיכים לרשום עליה במכירות תוך הגדלת נתח השוק.
שוק האופנועים בהודו הוא רק חלק עבור המפעלים המקומיים, איכויות היצור והמחירים הנמוכים פתחו למפעלי השותפות (עם יפן) שווקים נוספים כמו סין,נפאל,בנגלדש ועוד כמה שכנות באסיה. LML
LML 150
בשורה התחתונה, יחד עם הקדמה האופנועים משלבים את המסורת והרגלי החיים בתת-היבשת, הכלים נמכרים עם מגני ברכיים ומדרס רגליים משולב במגן לגלגל האחורי לבת הזוג, שכמובן תשב עם 2 רגלים בצד אחד של האופנוע עם הסארי.

בחזרה ל K Bajaj, האופנוע שפותח בהודו ומיועד לשיווק בעולם יוצע בגרסאת 125 ו-200 סמ"ק, לאחר שנתיים של פיתוח ומחקר שיווקי, ההשקה שתוכננה לינואר השנה נדחתה בגלל שיהוקים בפיתוח המוצר הסופי. לפי התכנון בשנה הראשונה יצאו מהמפעל 6,000 כלים בלבד,
לחץ להגדלה
Pulsar
אך ב 2004 מצפים לתפוקה של 50,000 כלים תוך התמקדות בשווקי אסיה ובחינת מוכנות המוצר לשיווק עולמי.


ועוד בנושא: גלעד והאנפילד טיול אופנועים בהודו
מאמרים נוספים  

הונדה מבשרת על יציאת ה CB 1300 לאירופה
הורנט 600 החדש ל 2003
בלמים - מכיר ?! בייקס
לעבור את החורף יבשים
עמותת רוכבי השטח מרוץ 6 בן-שמן
מיגון למקרי תאונה - קסדות, כפפות, חליפות ונעליים
יריד ויתקין - מרוץ המוטוקרוס מספר 6
הענק העדין
אני נהג מרוצים, ואתה?
המלצות לרכישת 50 סמ"ק
דגמי הסופרמוטו החדשים של KTM
תערוכת מינכן
ויברציות לשנת 2003
ימהה YZF-R6 לשנת 2003 החשיפה המלאה
איך מוציאים רישיון לאופנוע ?
מאבק בתאונות הדרכים ?
רכיבה על רטוב
לווייתן של יבשה, בורגמן 650
נובח, אבל לא נושך (ימאהה בולדוג)
כמה טיפים חשובים בעת קניה ומכירת אופנוע
חמישה כללים בסיסים לשמירה על חייכם
גלעד והאנפילד
לראש הדף 

כתוב לנו |  אודות |  הסכם שימוש |  ש"ות |  הצהרת פרטיות |  החשבון שלי |  פורום |  בייקרס

   XNET Smart Solutions All rights reserved © 1998-2003