גלעד שליט חי אתר האופנועים הישראלי

חנות |  ראשי |  לוח |  פורום |  MotoTec |  קישורים |  חדשות |  משאל |  חדש בשוק


דקאר 2003-סיכום
הרוכב הצרפתי רישרד סיינקט מקבוצת ק.ט.מ גלואז השלים זכייה שלישית(1999-2000) בראלי דקאר שהסתיים אתמול בשארם א-שייח.
סיכום האירועים הקשים: נווט אחד הרוג, נהג פצוע קשה ומשאית החלפים של ק.ט.מ שעלתה על מוקש.
ראלי דקאר, שהסתיים אתמול, חגג את הגרסה ה-25 שלו. 8,552 ק"מ עברו המתחרים ב-18 הקטעים, במרוץ שהחל בעיר מארסיי בדרום צרפת והסתיים בשארח א-שייח במצרים. כמו בכל שנה, גם הפעם התאבקו הרוכבים במדבריות וסבלו מתקלות תאונות, ושאר צרות. ועם זאת, הגרסה ה-25 של הדקאר תיזכר כהקשה ביותר בהיסטוריה של המרוץ.

Masuoka and Peterhansel בקטגורית המכוניות חגג היפאני הירושי מסואוקה בפעם השנייה ברציפות את הזכייה במרוץ. מסואוקה ששמר על יציבות כמעט כל אורך המרוץ, גם סבל פה ושם מימים קשים. אך בסופו של מרוץ, הצליחו הוא ושותפו הנווט הגרמני אנדראס שולץ לממש את טקטיקת ההיצמדות לסטפן פטרהאנסל ולקצור את הניצחון.

סטפן פטרהאנסל שהוביל את 16 הקטעים הראשונים של המירוץ, הוא לא אחר מרוכב ימהה בעל עבר עשיר בראלי הכולל 6 תוארים על גבי ימהה YZE 750 ו-850 (98,97,95,93,92,91). מועמד לניצחון ומועמד לכבוש את התואר "אלוף נהג/רוכב בשתי קטגוריות".

סטפן פטרהאנסל שועל ותיק מצהיר "בספורט מוטורי צריך להישאר זהיר כל הזמן. כבר קרה לי בעבר שהפסדתי במרוצי אופנועים בגלל בעיות טכניות. אנחנו מובילים מהיום הראשון, אבל בספורט מוטורי עד שלא נחצה את קו הסיום לא זכינו בשום דבר". דספרס מאוני ובארוסי

ואכן, עד הקטע ה-16 הכל הלך חלק, בימים לאחר מכן פגש פטרהאנסל בכמה משבי רוח של מזל רע ובסיכום הגיע שלישי. התקלות שהיו מנת חלקם של רוב הנהגים. מתוך 343 מכוניות, אופנועים ומשאיות שהוזנקו ממארסיי הגיעו לקו הסיום 186 בלבד - 61 מכוניות, 98 אופנועים ו-27 משאיות. בתחרות עטורה תקלות, מן הראוי שההכרעה תבוא בעקבות תקלה ולא בזכות יכולת גבוהה של נהיגה או ניווט.

פטרהאנסל הצליח לסיים את המרוץ במקום השלישי, רק בעקבות תקלה מוזרה שאירעה למיקי ביאסון. ביאסון לא הצליח להתניע את הגיפ ונשאר תקוע על הפודיום. הוא נענש בעשר שעות, דבר שאיפשר לפטרהאנסל לסיים שלישי, קרייז מן. לוקסור

שיזונקה יומיים לאחר תחילת הראלי, ברונו קאובי, הנווט, נהרג כשמכוניתו התהפכה כמה פעמים. קאובי הוא ההרוג ה-13 בכל 25 שנות הראלי. משתתפי המרוץ הרכינו ראש לכבוד ההרוג הראשון מאז ,1997 אבל המשיכו הלאה. התאונה הקשה של קאובי לא היתה האחרונה. כמה ימים לאחר מכן עלתה משאית של צוות ק.ט.מ. על מוקש ישן בגבול לוב מצרים, זכר לקרבות שניהלו רומל ומונטגומרי במלחמת העולם השנייה.

השנה זה התחיל עם החמישיה המופלאה. מאוני, אלוף השנתיים האחרונות, סיינקט בעל שני תארים, אלפי קוקס בעל סגנות אחת, רומה ודספרס. כולם רוכבים איך לא על ק.ט.מ.ים, כולם להוציא את רומה רוכבי קבוצת גלואז וכולם נחשבים לטובים מסוגם בעולם. לכל אחד מהחמישה היו את התנאים הכלים והיכולת לנצח אך רק סיינקט השכיל לעשות זאת. רומה וקוקס פרשו, מאוני נתקע ונפל פעמים, דספרס הצליח לשמור על איזון תוך שמירה עקבית וצמודה על(אל) סיינקט. דספרז, מהוני וסיינקט

כמה עובדות
הרוכבים עד המקום ה-20 נהנו מק.ט.מ.ים, רשמיים או פרטיים. כלים יפנים אין בימרים נייט, את מקומות הראשון והשני כבשו רוכבי ק.ט.מ על גרסאות הסינגל 660 סמ"ק, מאוני השלישי בדרוג רכב על מפלצת הטווין בנפח 980 סמ"ק וכאמור סיים עייף ומותש. סיינקט

בחורה אמיצה וכלב משוטט צוות הסיקור שלנו לשארם שכלל בחורה אמיצה וכלב משוטט, החליטו פה אחד להישאר בסיני ולהגיש בקשת אזרחות (בוגדים ארורים). לכן הסיקור החי שלנו מטקס הסיום, מת. נסתפק ברשמיו של חליל מפורום אופנועי השטח בתפוז. שנה הבאה כבר נשכור מסוק ואת כל קישקושים מסביב, יהיה פיצוץ.

דרך אגב בקטגוריית המשאיות ניצח ולדימיר שגיוגין מרוסיה.

חליל הסתובב לו עם שלט ..

להתראות ב-2004
מאמרים נוספים  

הונדה מבשרת על יציאת ה CB 1300 לאירופה
הורנט 600 החדש ל 2003
בלמים - מכיר ?! בייקס
לעבור את החורף יבשים
עמותת רוכבי השטח מרוץ 6 בן-שמן
מיגון למקרי תאונה - קסדות, כפפות, חליפות ונעליים
יריד ויתקין - מרוץ המוטוקרוס מספר 6
הענק העדין
אני נהג מרוצים, ואתה?
המלצות לרכישת 50 סמ"ק
דגמי הסופרמוטו החדשים של KTM
תערוכת מינכן
ויברציות לשנת 2003
ימהה YZF-R6 לשנת 2003 החשיפה המלאה
איך מוציאים רישיון לאופנוע ?
מאבק בתאונות הדרכים ?
רכיבה על רטוב
לווייתן של יבשה, בורגמן 650
נובח, אבל לא נושך (ימאהה בולדוג)
כמה טיפים חשובים בעת קניה ומכירת אופנוע
חמישה כללים בסיסים לשמירה על חייכם
גלעד והאנפילד
לראש הדף 

כתוב לנו |  אודות |  הסכם שימוש |  ש"ות |  הצהרת פרטיות |  החשבון שלי |  פורום |  בייקרס

   XNET Smart Solutions All rights reserved © 1998-2003