כל מה שצריך לדעת - צלמים גרפיקאים ודפוס אתר האופנועים הישראלי

חנות |  ראשי |  לוח |  פורום |  MotoTec |  קישורים |  חדשות |  משאל |  חדש בשוק


שמן למנועי 2 פעימות

שמן מנוע 2 פעימות נתחיל בכמה עובדות לגבי ההבדל בין מערכת השימון במנועי שתיים וארבע פעימות.
במנועי שתי פעימות ישנן מערכות שימון נפרדות לחלוטין לחלק העליון והתחתון במנוע: בחלקו התחתון נכללים מערכת התמסורת ומצמד, המערכות הללו נמצאות (בהפשטה) בתוך אגן השמן ולכן אין צורך במשאבת שמן כדי לסכך את המערכות הנ"ל, עד כאן מאוד דומה למנועי ארבע פעימות.

בחלקו העליון של מנוע שתי פעימות מערכת השימון שונה מאוד, השמן שמסכך את חלקו העליון של המנוע המגיע מהדלק (בתערובת). כלומר המנוע יונק דרך סעפת היניקה תערובת של דלק ושמן. לקוקטיל הנ"ל 2 תפקידים: דלק לבעירה במנוע וחומר שימון.
לשמן הדו פעימתי חייב להיות הרכב חומרים שונה משמן ארבע פעימות, משום שבניגוד אליו, הוא חייב להיות בעל יכולת בעירה (ולא רק יכולת סיכה), שכן הוא מתערבב עם הדלק לפני כניסתו לתא השריפה.
שמן מנוע 2 פעימות

בנוסף לתכונות הסיכוך, על השמן לעבור בסופו של דבר תהליך של שריפה. כידוע כל חומר שנשרף הרכבו משתנה והוא ומשאיר אחריו פיח. תוצר השריפה נשאר (נדבק) בחלל השריפה, על ראש הבוכנה, ולאורך כל מערכה הפליטה, שאריות השריפה פוגמות ביעילות המנוע, לכן על השמן להיות בעל תכונות בעירה טובות ולהותיר כמה שפחות מזכרות במנוע שלנו.

וזה לא הכל, עליו להיות בעל תכונות ערבוב טובות עם הדלק ולהיות ידידותי לסביבה. מסיבות אלה אפשר להבין למה השמן הדו-פעימתי קשה יותר לייצור וגם יקר יותר מהארבע פעימתי.

השימוש בשמן במנועים דו-פעימתיים
ישנם שני סוגי שמנים: המיועדים לערבוב עם הדלק במיכל (לתערובת מוכנה), במצב זה התערובת נקבעת בתחנת הדלק, או על ידי הרוכב, בעזרת כוסית מדידה מוסיפים שמן למיכל הדלק ביחס הרצוי. על אריזת השמן יופיע התואר PREMIX.

הסוג השני מאוכסן במיכל נפרד ומתערבב עם הדלק באמצעות משאבה , אשר קובעת את כמות(יחס) השמן שמגיעה לחלל השריפה. על אריזת השמן יופיע התואר INJECTOR.
שמן מנוע 2 פעימות

חשוב מאוד לזכור כי ליחס השמן בדלק יש השפעה על יחס דלק/אוויר, כלומר יותר שמן פחות דלק, בגלל שלדלק תפקיד חשוב בקירור המנוע ועודף שמן גורם להצטברות פיח גבוהה, הצירוף הנ"ל יוביל בד"כ לתפיסת מנוע. במצב ההפוך כמות נמוכה מדי של שמן תיצור תערובת עשירה מדי, לא תאפשר שימון יעיל של חלקי המנוע ולפיכך תביא לאותה תוצאה הרסנית.
אבחנה גסה אך יעילה לאיכות וכמות בו אתם משתמשים יכולה להתבצע בצורת כמות העשן אשר נפלט מהאגזוז כשהמנוע חם.

בחירת סוג השמן ואיכותו תלויה בסוג הכלי ולשימוש הנעשה בו. כלים דו פעימתיים בעלי הספק גבוהה חיבים להשיתמש בשמן ברמה גבוהה, המותאם לעבוד בטמפרטורות גבוהות. שמן כזה עשוי לעשן מאוד כאשר המנוע קר, אך להפסיק לאחר שיתחמם. שימוש בשמן ברמה גבוהה במנועים קטנים יחסית, אשר אינם מצויים בעומסים וטמפרטורה גבוהה, יגרום להצטברות משקעים, מאחר והטמפרטורה והלחצים במנוע אינם תואמים את תכונות השמן. שמן מנוע 2 פעימות

כמו בשמנים הארבע פעימתיים, מתחלקים השמנים הללו לשלושת הקטגוריות אותן הזכרנו במאמר "שמן למנועי ארבע פעימות"
מאמרים נוספים  

הונדה מבשרת על יציאת ה CB 1300 לאירופה
הורנט 600 החדש ל 2003
בלמים - מכיר ?! בייקס
לעבור את החורף יבשים
עמותת רוכבי השטח מרוץ 6 בן-שמן
מיגון למקרי תאונה - קסדות, כפפות, חליפות ונעליים
יריד ויתקין - מרוץ המוטוקרוס מספר 6
הענק העדין
אני נהג מרוצים, ואתה?
המלצות לרכישת 50 סמ"ק
דגמי הסופרמוטו החדשים של KTM
תערוכת מינכן
ויברציות לשנת 2003
ימהה YZF-R6 לשנת 2003 החשיפה המלאה
איך מוציאים רישיון לאופנוע ?
מאבק בתאונות הדרכים ?
רכיבה על רטוב
לווייתן של יבשה, בורגמן 650
נובח, אבל לא נושך (ימאהה בולדוג)
כמה טיפים חשובים בעת קניה ומכירת אופנוע
חמישה כללים בסיסים לשמירה על חייכם
גלעד והאנפילד
לראש הדף 

כתוב לנו |  אודות |  הסכם שימוש |  ש"ות |  הצהרת פרטיות |  החשבון שלי |  פורום |  בייקרס

   XNET Smart Solutions All rights reserved © 1998-2003