תיאום מס לשכירים אתר האופנועים הישראלי

חנות |  ראשי |  לוח |  פורום |  MotoTec |  קישורים |  חדשות |  משאל |  חדש בשוק


את הכפפות תיקחו בתיק

מאת שי יעקב הארץ
VXR עולה כמו קטנוע קטן אך מתנהג כמו גדול

גילרה VXR-180 הכתום הזרחני על חזיתו של הקטנוע לא מותיר מקום לספק. זה לא קטנוע מנהלים סולידי ומאובזר, כי אם קטנוע ספורטיווי טהור ומינימליסטי. ואכן, באתר גילרה העולמי מופיע VXR-180 (RUNNER בשמו השני) תחת הכותרת "סופר ספורט".

כמו באופנועים הגדולים יותר, גם לתחום הקטנועים מחלחל בשנים האחרונות פילוח מדויק יותר. קטנועי המנהלים המפוארים והמאובזרים ניצבים מצד אחד, ומהצד האחר ניצבים הקטנועים הספורטיוויים. על כבישי ישראל עדיין מתרוצצים כמה קטנועי אפריליה חבוטים הנושאים בגאון את הספרות ,46 מספרו של ולנטינו רוסי, מנצח הגרנד פרי בקבוצת אפריליה. אבל בגילרה, להבדיל מהצעד השיווקי המבריק שנקטו בזמנו באפריליה, לא מסתפקים בכמה מדבקות צבעוניות כדי להצמיד לקטנוע את הכינוי "ספורטיווי". המפרט הטכני של VXR לא משאיר מקום לספק. המנוע החזק (20 כ"ס, 180 סמ"ק), המשקל הנמוך והחתך הקרבי של הצמיגים רק מרמזים על הבאות.

האמת היא שלא נדרש זמן רב על גבו של הקטנוע כדי להפנים עד תום את כוונת היצרן. שלוש דקות לאחר הטיפוס לאוכפו של הקטנוע מתברר שבספורט כמו בספורט, מפנק זה לא הולך להיות. אין תאי כפפות, מרחב המחיה מוגבל למדי, מדרס הרגליים קלסטרופובי, אבל כל זה לא ממש חשוב. העקרונות המנחים בתכנונו של VXR שונים, כך נראה. את הכפפות תמיד אפשר לסחוב בתיק.

אצל היבואן, עופר אבניר, מתגאים ביחסי ההספק/משקל של הקטנוע, ובצדק. ההתנהלות העירונית על הקטנוע מטעה במקצת: ממדיו אינם גדולים כממדיהם של קטנועי 250 סמ"ק, אבל מנועו מפיק הספק זהה לקטגוריית הנפח הזאת. בפועל, VXR הוא קטנוע זריז, קופצני וחד תגובה. אמנם משונה במקצת להתייחס לקטנוע בינוני בסופרלטיווים השמורים לאופנועי ספורט קיצוניים, אבל קשה להשתחרר מהתחושה הזאת בזמן הרכיבה על הקטנוע.

בלמים כתער והתנהגות כביש למופת - אלה יוצרים את התחושה השונה כל כך באוכף. לא עוד פרקטיקה יבשושית, אלא מכלולים חדים ומדויקים (אם לא כוללים בהגדרה את מד הדלק, שהמשיך להורות על מכל מלא גם לאחר 150 קילומטרים).

קשה, לפיכך, להימנע מהתחושה שמשהו כאן מפוספס. VXR עולה כמו קטנוע קטן יותר (דילן של הונדה, למשל) ומתנהג כמו קטנוע גדול יותר. הקטנוע האחרון בישראל שהציע משוואה דומה היה CH250 של הונדה. במשך כמה שנים הקטנוע הזה היה רב המכר של שוק הקטנועים. במקרה של VXR העסקה קוסמת אף יותר. בניגוד ל-,CH שלקה בתפעול פרימיטיווי למדי ובעיצוב בסיסי, VXR גם נראה נפלא (אם כי גרסת הצביעה הזרחנית לא תענה על כל טעם), ומצויד במכלולים (בלמים ומתלים, למשל) איכותיים הרבה יותר.

לפי ההיגיון הזה, שכאמור כבר הוכיח את עצמו באולמות המכירה, היה אמור VXR להיות הקטנוע הנמכר ביותר בקטגוריית הנפח הבינוני. אמנם נפח המנוע שלו, 180 סמ"ק, אינו נפוץ בישראל, וסביר להניח שקיימת רתיעה מסוימת מהלא מוכר, אך הוא מציע תמורה מצוינת לכסף. איך שלא מסתכלים על זה, VXR עולה כמו קטנוע 150 סמ"ק, ומניב ביצועי כביש של קטנוע (ספורטיווי) בנפח 250 סמ"ק. וזה עוד בלי לחשב את משתנה ההנאה, שגם ממנה יש ב-VXR כמות לא מבוטלת.

גילרה 180 VXR
מנוע: חד-בוכנתי, 182 סמ"ק, ארבע פעימות, קירור נוזל
הספק: 20 כ"ס
מידות: אורך: 190 ס"מ רוחב: 75 ס"מ משקל: 119 ק"ג בסיס גלגלים: 134
ס"מ
צמיגים: קדמי: 70-12/120 אחורי: 70-13/130
גובה מושב: 82 ס"מ
צריכת דלק במבחן: 26 ק"מ לליטר
מחיר: 17 אלף שקל
מאמרים נוספים  

הונדה מבשרת על יציאת ה CB 1300 לאירופה
הורנט 600 החדש ל 2003
בלמים - מכיר ?! בייקס
לעבור את החורף יבשים
עמותת רוכבי השטח מרוץ 6 בן-שמן
מיגון למקרי תאונה - קסדות, כפפות, חליפות ונעליים
יריד ויתקין - מרוץ המוטוקרוס מספר 6
הענק העדין
אני נהג מרוצים, ואתה?
המלצות לרכישת 50 סמ"ק
דגמי הסופרמוטו החדשים של KTM
תערוכת מינכן
ויברציות לשנת 2003
ימהה YZF-R6 לשנת 2003 החשיפה המלאה
איך מוציאים רישיון לאופנוע ?
מאבק בתאונות הדרכים ?
רכיבה על רטוב
לווייתן של יבשה, בורגמן 650
נובח, אבל לא נושך (ימאהה בולדוג)
כמה טיפים חשובים בעת קניה ומכירת אופנוע
חמישה כללים בסיסים לשמירה על חייכם
גלעד והאנפילד
לראש הדף 

כתוב לנו |  אודות |  הסכם שימוש |  ש"ות |  הצהרת פרטיות |  החשבון שלי |  פורום |  בייקרס

   XNET Smart Solutions All rights reserved © 1998-2003