מתנות מיוחדות אתר האופנועים הישראלי

ראשי | לוח | פורום | קישורים | חדשות | משאל | דגמים חדשים | חדש בשוק | קניות


מיגון למקרי תאונה - קסדות, כפפות, חליפות ונעליים

מבוסס על חומרים ממאמרו של דיוויד ל. היו

תוכן עניינים
הקדמה
נוחות לעומת הגנה
רכיבי ציוד ההגנה השונים
האם באמת צריך ציוד הגנה אקזוטי? מה רע בג´ינס?
כיצד לבחור ולמדוד בגדי מגן
יופי לעומת פונקציונליות
הגנות - שריון
עור או בד סינטטי ?
עור ואזהרות
חומרים סינטטים
התאמת הבגד לגוף
כפפות
מגפיים
מוצרי עור והטיפול בהם
קסדות
מידע נוסף וקישורים

הקדמה

אני מתיישב לאסוף חומרים למאמר בנושא חשוב מאין כמהו,
דבר שהולך להוכיח את עצמו בגדול. אני יוצא לפגישה
בתל-אביב למרות החום המעיק אני מתלבש כמו שצריך ויוצא
לדרך(גם כפפות). בדרך חזרה למשרד אני פוגש בצידו הימני
של רכב שמחליט לפנות ימינה מהנתיב השמאלי ומסיים את
הרכיבה להיום על הכביש.
לכאורה תאונה קלה, בעיקר מכות יבשות אני מתאושש לאחר
כשעתיים וממשיך לדדות עם רגל נפוחה אבל שום שריטה או
פצע הכל שלם ובמקום.
את ההרפתקאה אני מתחיל באיכילוב שם אני פוגש עוד 2 רוכבים ורוכבת גוררים קסדה
ומדדים על גבס.

לא לכולם היה מזל גדול ולא שכל. מי שטרח להשתמש במיגון טוב, יצא מהסיפור על 2,
השאר חשפו שיפשופים וגבסים ומבנה רקמות.

רוכבים מקדישים מחשבה רבה ניהול הסיכונים הכרוכים ברכיבה על אופנוע.
רכיבה ספורטיבית בכביש מתפתל מבלי לצבור דגימות קרקע בדרך דורשת מיומנות רכיבה, ולא
סתם מזל.

בכבישים יש גם הרבה מלכודות והפתעות מחכות לרוכב האדיש, כדאי לדעת איך לזהות אותן
וכיצד להימנע מהן. אפילו אם תוואי הכביש, המשטח והתנועה מסביב לא יוצרים בעיות - עלינו
לדעת לטפל בכלי, איך לרכב בקבוצה, להרכיב נוסע מאחור, להתמודד עם פגעי מזג האויר,
ולא פחות חשוב - עלינו לדעת גם להתמודד עם עצמנו: האגו המנופח שלנו, העייפות, חוסר
הנסיון והכרת המגבלות.
אבל מה לעשות, אנחנו לא יכולים להימנע מן העובדה שבמוקדם או במאוחר יגיע תורנו להפגיש
עם אוביקט לא רצוי.
הסטטיסטיקה מלמדת עובדה בסיסית אחת: לרוכב הממוצע תהיה
תאונה רצינית אחת או שתיים במהלך הקרירת האופנוענות שלו.
כאשר יגיע תורכם להתרסק, אתם תחליקו ותפגשו את האספלט
באותם בגדים (מיגון) שלבשתם בתחילת היום לפני בדקתם שמן
ואחרי ארוחת הבוקר, בלי קשר למה שחשבתם או הערכתם שיקרה
לכם כשהתלבשתם טרם הנסיעה.
במאמר זה אני מקווה להציג בפניכם את החלק הפעיל שלכם
בסטטיסטיקה, ציוד קיים וכיצד לבחור את הציוד המתאים
ביותר לשימוש שאתם עושים באופנוע.
נוחות לעומת הגנה
מטרת ציוד המיגון הינה כמובן להגן על העור ולרפד את המוח כנגד זעזועים פתאומיים. אם אתם
רוצים לראות כיצד נראה ציוד מיגון טוב - הסתכלו על מה שלובשים רוכבים מירוצים. מצד שני,
כמובן שחליפת מירוצים מעור אינה פרקטית לשימוש יום-יומי לנסיעות לעבודה או אף לטיולים
נינוחים. לרוכב ההמצוי שמבלה את רוב שעות היום על המושב במהירויות יותר נמוכות, נוחות עשויה
להיות חשובה לא פחות מחוזקו של המיגון, והוא שם לב גם לנתונים נוספים כמו: הגנה מחום, קור,
זיעה, רוח, רעש ולכלוך, ואחרון (לא בחשיבות) - המראה החיצוני של הציוד.

רכיבי ציוד ההגנה השונים
הרכיבים העיקריים של ציוד המגן הינם: מעיל, כפפות, קסדה, נעליים, מכנסיים ומיגון משמש.
ציוד אקזוטי יותר ופחות מקובל (אך שווה כל שקל במקרה...) כמו מגני גב, כתפיים, מרפקים, כליות,
כמו כן גם חליפות מתנפחות בסגנון כריות האויר.

האם באמת צריך ציוד אקזוטי? מה רע בזוג מכנסי ג´ינס?
לרוכבים רבים העיצוב חשוב יותר מאיכות ההגנה. הרבה
רוכבים לובשים מעיל עור ומכנסי ג´ינס העשויים מכותנה
(בד הג´ינס עשוי מכותנה). מכנסי ג´ינס הם כמובן המדים
האחידים של הרוכבי ההארלי(ותחליפיהם) ,אולם כותנה
כמעט ואינה עמידה כנגד שחיקה. בנפילה כשלגופכם מכנסי
ג´ינס בלבד, הכותנה תעלם לאחר החלקה של כשני מטרים
בלבד וגופכם יתמודד עם החיכוך. בכל זאת למי שמתעקש על
מכנסי ג´ינס ניתן למגן ביגוד פרטי "בברוש" ולהמשיך
להסתובב ולרכב בסטייל.
ניתן ללבוש מגני ברכיים ואביזרים חיצוניים נצמדים אחרים, אולם אלו לא מגינים על אזור
חשוב מאוד - האחוריים כמובן שלא בכל רכיבה נדרשת אותה רמת הגנה, ולכאורה ניתן לבחור את רמת המיגון
בהתאם לסיכון הצפוי באותה נסיעה. אולם, יש לזכור כי רוב תאונות האופנועים מתרחשות בתוך העיר, במזג
אויר טוב. לכן יש מספר הגנות עליהן אין לוותר בשום פנים ואופן.

נכון שלא בכל נסיעה ניתן ללבוש מכנסי עור, מגפי רכיבה ומגן גב, אולם מעיל וכפפות, שלא לדבר על
קסדה שלמה ורכוסה, הם ציוד חובה בסיסי לכל רכיבה ולו הקצרה ביותר! כן - אפילו לוידאומט הקרוב.

המשך המאמר
מאמרים נוספים  

הונדה מבשרת על יציאת ה CB 1300 לאירופה
הורנט 600 החדש ל 2003
בלמים - מכיר ?! בייקס
לעבור את החורף יבשים
עמותת רוכבי השטח מרוץ 6 בן-שמן
מיגון למקרי תאונה - קסדות, כפפות, חליפות ונעליים
יריד ויתקין - מרוץ המוטוקרוס מספר 6
הענק העדין
אני נהג מרוצים, ואתה?
המלצות לרכישת 50 סמ"ק
דגמי הסופרמוטו החדשים של KTM
תערוכת מינכן
ויברציות לשנת 2003
ימהה YZF-R6 לשנת 2003 החשיפה המלאה
איך מוציאים רישיון לאופנוע ?
מאבק בתאונות הדרכים ?
רכיבה על רטוב
לווייתן של יבשה, בורגמן 650
נובח, אבל לא נושך (ימאהה בולדוג)
כמה טיפים חשובים בעת קניה ומכירת אופנוע
חמישה כללים בסיסים לשמירה על חייכם
גלעד והאנפילד
לראש הדף 

כתוב לנו |  אודות |  הסכם שימוש |  ש"ות |  הצהרת פרטיות |  החשבון שלי |  פורום |  בייקרס

   XNET Smart Solutions All rights reserved © 1998-2003