מתנות מיוחדות אתר האופנועים הישראלי

ראשי | לוח | פורום | קישורים | חדשות | משאל | דגמים חדשים | חדש בשוק | קניות | קניות


הענק העדין

מאת שי יעקב

ואראדרו, אופנוע התיור האירופי של הונדה, מיועד לטיולים ארוכים: הנדסת האנוש רחומה והמנוע רב עוצמה

הונדה ואראדרו. כבד, מאסיווי, ובכל זאת נעים ברוב המקרים, זה מתכון שלא יכול
להיכשל.
כל מה שצריך הוא צמד רוכבים, מטען לסוף שבוע ואופנוע שניחן בהנדסת אנוש ידידותית ומנוע רב און.
הכבישים המפותלים (על שדות מוריקים, למרבה הצער, אין מה לדבר כרגע), הפסקות הקפה הרחק
מקניוני הענק שבצדי הדרכים, והזוגיות ההדוקה הנכפית על הרוכבים כבר עושים את כל השאר.

מתכנניו של ואראדרו, אופנוע התיור של הונדה, הפנימו מזמן את המשוואה
הפשוטה הזאת. האופנוע מתוכנן בדיוק לטיולים כאלה, ארוכים בקנה מידה
אירופי: יכולת הזיווד שלו גבוהה והנדסת האנוש רחמנית. אפילו המושב
האחורי נוח במיוחד, והוא מצליח להפיק מצמוצי הנאה מהרוכבים.

ואראדרו מספק מגוון רחב מאוד של תחושות. בהונדה בחרו להתקין בו מנוע
וי-טווין בנפח גדול, שמקורו ב-VTR. לא כדאי לצפות לנסיעה חלקה
ומרגיעה - רכיבה על אופנוע עם מנוע כזה, בנפח של קרוב לליטר (996
סמ"ק), היא חוויה מרטיטה למדי.

הדרך ממרכז הארץ ועד לתחנת הדלק שמול רמת הנדיב נגמאה על ואראדרו
כבדרך אגב והישבנים נשארו רעננים מתמיד. המתדלק גבה 100 שקלים (כולל
תוספת שבת מכל הדלק מכיל 25 ליטרים) והוואראדרו טירטר שוב. הכביש
עוקף את זכרון יעקב ומתפתל דרך ואדי מילק אל דליית אל כרמל. האופנוע
שועט ונוהם - יציב, כבד, מאסיווי, אבל עדיין נעים. הונדה אמנם בחרה
לצייד את האופנוע במנוע שרחוק מלהיות אנמי, אבל נדמה שהרעיון הכולל
הוא להנעים את דרכו של הרוכב. זהו כוח שקט: חזק, אלגנטי ונינוח,
ובמלים אחרות - אירופי. ואכן, ואראדרו (וגם אחיו הקטן, טרנסאלפ)
מיוצר במונטסה, ספרד.

ב-1999 החליטו בהונדה להכריז מלחמה על האופנוע ששלט ללא עוררין בתחום,
R1100GS של ב-מ-וו - אופנוע תיור המציע תנוחת רכיבה זקופה, שפע מומנט
ואבזור מרבי. החברה כיוונה היישר לבטן הרכה של ב-מ-וו - המחיר
הגבוה.

בישראל הרוכבים לא הרגישו עד כה בתחרות - חברת מאיר, יבואנית הונדה,
התחילה לייבא את ואראדרו רק השנה. בשנת הדגם הקרובה, ,2003 יעבור
הדגם מסכת שינויים (הכוללים, בין השאר, תיבה בעלת שישה הילוכים
והזרקת דלק), אבל בינתיים, בזמן שהתמהמהו בחברת מאיר, הספיקה יבואנית
סוזוקי בישראל, עופר-אבניר, להתחיל לשווק את ,V-Strom מתחרהו הישיר
של ואראדרו. גם יבואנית ימאהה, מטרו, החלה לשווק את המתחרה באותו פלח
שוק - TDM החדש. ואם זה לא מספיק, יבואנית ב-מ-וו נשארה עם אצבע על
הדופק והחלה לייבא את אדוונצר - הגרסה העדכנית של R1150GS.

ההבדלים בין וארארדו ובין V-Strom של סוזוקי גובלים בניואנסים. התצורה
ונפח המנוע זהים, ורק המחיר של וארארדו גבוה ב-3,000 שקלים. העניין
הוא הפרשנות הרצויה לאותה חוויה. בסוזוקי לא מתפשרים, ומתמקדים
בהעצמת התחושה. V-Strom ניחן במכלולים שנותנים תחושה יותר מחוספסת
וחדה מאלה של ואראדרו. התחושה פחות ידידותית, אבל הרבה יותר חיה.
בהונדה, לעומת זאת, הולכים על האספקט המתון יותר (למעט הרעידות
שעולות מן המנוע). ההחלטה ביניהם היא עניין של דקויות בנוסח חובבי
יין. המראה, התווית, הניחוח, ולא פחות חשוב, ההתאמה האישית - הם
שמכריעים את הכף.

הונדה ואראדרו
מנוע: דו בוכנתי בתצורת V. קירור נוזל
נפח מנוע: 996 סמ"ק
הספק: 95 כ"ס ב-8,000 סל"ד
מומנט: 10 קג"מ ב-6,000 סל"ד
הילוכים: 5
בסיס גלגלים: 156 ס"מ
גובה מושב: 85 ס"מ
משקל יבש: 220 ק"ג
בלמים: קדמי - שני דיסקים, 296 מ"מ. אחורי - דיסק, 625 מ"מ. מערכת
בלימה משולבת
מכל דלק: 25 ליטר
צריכת דלק במבחן: 14 ק"מ לליטר
צמיגים: קדמי - 80/19-110. אחורי - 70/17-150
מתלים: קדמי - טלסקופי, אחורי - בולם יחיד מתכוונן
מחיר: 80 אלף שקל

פורסם בהארץ
פרטים על דגם 2003
מאמרים נוספים  

הונדה מבשרת על יציאת ה CB 1300 לאירופה
הורנט 600 החדש ל 2003
בלמים - מכיר ?! בייקס
לעבור את החורף יבשים
עמותת רוכבי השטח מרוץ 6 בן-שמן
מיגון למקרי תאונה - קסדות, כפפות, חליפות ונעליים
יריד ויתקין - מרוץ המוטוקרוס מספר 6
הענק העדין
אני נהג מרוצים, ואתה?
המלצות לרכישת 50 סמ"ק
דגמי הסופרמוטו החדשים של KTM
תערוכת מינכן
ויברציות לשנת 2003
ימהה YZF-R6 לשנת 2003 החשיפה המלאה
איך מוציאים רישיון לאופנוע ?
מאבק בתאונות הדרכים ?
רכיבה על רטוב
לווייתן של יבשה, בורגמן 650
נובח, אבל לא נושך (ימאהה בולדוג)
כמה טיפים חשובים בעת קניה ומכירת אופנוע
חמישה כללים בסיסים לשמירה על חייכם
גלעד והאנפילד
לראש הדף 

כתוב לנו |  אודות |  הסכם שימוש |  ש"ות |  הצהרת פרטיות |  החשבון שלי |  פורום |  בייקרס

   XNET Smart Solutions All rights reserved © 1998-2003