לוח קונים מוכרים אתר האופנועים הישראלי

ראשי | לוח | פורום | קישורים | חדשות | משאל | דגמים חדשים | חדש בשוק | קניות


אני נהג מרוצים, ואתה?

מאת טל וולק

כדי להיות רוכבי אופנועים מקצוענים הבינו חיים זנדברג, אלי חן וירון זלינגר שצריך לנהל אורך חיים ספורטיווי. בישראל זה בלתי

אלי, חיים וירון יושבים בחנות קטנה ברחוב סאלמה. מרכז העצבים של הקבוצה נמצא שם. החמ"ל.
בבוקר הם מגיעים, מתנחלים עד אחר הצהריים אצל שחר שמנסה לנהל את החנות, ומתכננים את הצעדים הבאים.
אלי חן פותח אתהמחברת שפתח גם אתמול ושלשום, ובעצם כל יום בחודשים האחרונים, ומתחיל להתקשר לאנשים ולחברות. כשהוא גומר את רשימת המספרים בארץ הוא עובר לחו"ל, מרים טלפונים לחברות ולאנשי הקשר ביוון. הוא מנסה להסביר כמה הם רציניים וכמה

הספורט שהם עוסקים בו חשוב ועתיד לתפוס בגדול. המטרה, להשיג ספונסר.
אחר הצהריים הם הולכים הביתה. למחרת הם מתייצבים באותה שעה. אלי פותח
את המחברת, עובר על הרשימה ומתחיל את מסע השכנוע מחדש. "לוקחים את
המחברת ומתחילים להציק לכולם. זו העבודה הכי קשה ומתסכלת שעשיתי
בחיים", הוא מסביר.

כנראה שקצת קשה לבוא לאנשים או לחברות בארץ ולהסביר שאתה אופנוען.
שתחת המלה מקצוע רשום לך נהג מרוצים. "זה נשמע לא רע, נכון?"
שואל אותי חיים זנדברג, המבוגר בקבוצה (33), על הגוב החדש שלהם בשנה
האחרונה. הגוב שנכנסו אליו, ביחד עם כל החסכונות שהיו להם, עד
האגורה האחרונה. "אני וחיים שמנו כאן עשרות אלפי דולרים. עשינו
תוכנית עסקית, הלכנו במטרה ללכת על הכל. לא לשחק משחקים", אומר אלי.
"ברגע שהחלטנו שזה הכיוון ושמנו את כל הכסף שלנו, זה אומר שהפעילות
שלנו לא תפסיק. במקרה הגרוע נצטרך להצטמצם", אומר חיים.

כרגע הם בהכנות לקראת נסיעה לאליפות העולם לאופנועי כביש באיטליה ב-6
באוקטובר. זה החלום שלהם. ההכנות כוללות ישיבה במשרד ובעיקר עבודה
לוגיסטית, רשימות וטלפונים. כבר שלושה חודשים הם נמצאים בארץ בפגרה,
לא עלו על אופנוע כי הכלים שלהם לא נמצאים כאן. ירון וחיים מסתובבים
על קטנוע 50 סמ"ק, זה הדבר הכי קרוב לאופנועי ה-600 סמ"ק שלהם,
שעליהם יתחרו באיטליה. אלי מעדיף לנסוע ברכב. האופנועים שלהם
מאופסנים ביוון, בדירה שהם שוכרים כבר שנה שלמה בעיירה סרס, צפונית
לסלוניקי. הדירה ממוקמת ליד מסלול המרוצים העיקרי של יוון, אליו הם
מגיעים לאימונים אחת לחודש. אורזים תיק למשך שבועיים, אומרים שלום
לשחר ולחמ"ל ברחוב סלאמה, אלי נפרד מהאשה והילדה ושלושתם נוסעים
לבלות את רוב היום על המסלול.

"מבחינתנו, מהרגע שאנחנו נוחתים ביוון אנחנו נמצאים במחנה אימונים",
אומר אלי, "בשעה שמונה בבוקר אנחנו מתייצבים על המסלול ועובדים שם עד
שש בערב. רוכבים, עוברים על כיוונים של האופנוע. ברמות של אליפות
עולם הכל ממוחשב על האופנוע, הכל עם חיישנים שמעבירים נתונים". בערב
הם חוזרים לדירה, שם מאופסנים תשעת האופנועים שלהם. חלק בחצר שמסביב
לדירה, חלק בתוך הדירה. בסלון יש בעיקר ערימות של צמיגים.

"יש לנו חברה שמגיעים מהארץ איתנו בהתנדבות לעזור לנו בכל הנושא של
לוגיסטיקה ומכונאות. יש לנו גם מכונאי יווני שמקבל משכורת. בעונה
הבאה אנחנו רוצים להביא מישהו קבוע איתנו שיעשה את זה. בקבוצות
המקצועניות יש 20 אנשי צוות שדואגים להכל. אצלנו אנחנו עושים את רוב
הדברים", אומר אלי ומפרט את העלויות של יום אימונים - "כמה מאות
שקלים ליום עבור השימוש במסלול, אבל זה כסף קטן. כל יום אימונים הולך
לכל אופנוע זוג צמיגים. סט צמיגים עולה 2,500 שקל. תכפיל הכל
בשבועיים אימונים ותראה לאן זה מגיע. אירוע הכי קטן עולה מינימום
7,000 שקל לרוכב. עונה שלמה לקבוצה באליפות העולם עולה בסביבות 100
אלף דולר".

את הסיפור, שעליו הם החליטו לשים את החיים שלהם, הם החלו במסלול
הקרטינג בראשון לציון, אחר כך עברו למסלול בקיבוץ נחשונים. תחרויות
בשבתות עם אופנועים 50 סמ"ק ויותר מאוחר ליגה של אופנועים. אחרי
שנתיים של פעילות הסיפור התפרק בגלל בעיות בירוקרטיה והיעדר רשיון
מתאים להפעיל את העסק. "חיפשנו איך להמשיך את זה. ברגע שהתחלת זה
פשוט ממכר, אתה לא יכול להפסיק", מסביר חיים, שהיה גם אחד ממקימי
הליגה.

אחרי כמה חודשים, בעיקר של דיבורים, הם הבינו שהבירוקרטיה הישראלית
גדולה על החלום והתחילו לבדוק אופציות בחו"ל. הם שמעו על המסלול
בסרס, יוון ועל תחרויות אופנועים שמתקיימות שם ונסעו לראות במה
מדובר, כשהכוונה היתה להגיע כצופים בלבד. "הגענו לשם והתברר שאפשר
לשכור אופנוע ב-1,100 דולר ולהתחרות במרוץ", מספר אלי, "לקחתי אופנוע
125 סמ"ק ושיבצו אותי לקטגוריית הרוקיס. ביום שישי היו האימונים,
בשבת מדידות הזמנים וביום ראשון התחרות. לקחתי מקום ראשון".

מהנסיעה ההיא ליוון הם חזרו עם ההחלטה הברורה לאן הם ממשיכים. בארץ הם
לא יכולים להתחרות, יוון יחסית קרובה והקטע הלוגיסטי יהיה הכי פחות
בעייתי. עכשיו הבעיה היתה כסף. "ידענו שזה יעלה הרבה כסף וידענו
שצריך ליצור פלטפורמה של מפרסמים וספונסרים", אומר אלי. "החלטנו
שמלבד הכסף שנצליח לגייס, אפשר לעשות כסף גם מהקמת בית ספר לרכיבה
ביוון. בית ספר שיהיה שלנו ואליו יגיעו רוכבים מהארץ שירצו להגשים
חלום ולהתחרות כנהגי מרוצים. היום אנחנו עומדים כבר על 30 בוגרי
קורסים שהגיעו מהארץ. קורס של יומיים עולה 1,000-800 דולר למשתתף, לא
כולל שהייה וטיסה. רק הקורס עצמו. וככה, בתקופה שאנחנו יוצאים להתאמן
ביוון, אנחנו משלבים את זה עם העברת קורסים". מבחינת ספונסרים הם
הצליחו לגייס נכון לעכשיו חמש חברות שמעמידות אותם על הרגליים - מפל,
חברה לציוד משרדי היא הספונסר הראשי, חברת לרט מעניקה להם את כל מה
שקשור בציוד רכיבה וביגוד, חברת מישלין העולמית דואגת לצמיגים, ועוד
שתי חברות - M3 שמוסיפה עוד קצת ופרינס, שדואגת למשקפי שמש. כל השאר
מגיע מכספי הקורסים ומהכיס הפרטי שלהם.

עכשיו הם מחכים לאליפות העולם באיטליה. בדרך הם יתחרו גם באליפות
יוון. בין לבין ממשיכים לעבוד על כושר גופני, כדי שהמפגש עם האופנוע
לא יהיה טראומתי מדי. "אי אפשר להתאמן כל הזמן על האופנוע. זה ספורט
מאוד יקר, וחוץ מזה יש הגבלה על האימונים. כדי לפצות אנחנו עובדים על
כושר גופני ואת זה אנחנו עושים בארץ יום-יום. ריצה, שחייה, חדר כושר,
רכיבה על אופניים. כל אחד בנה לו תוכנית אימונים שמתאימה לו", אומר
אלי. המרוץ באיטליה הוא מרוץ סבולת של שלוש שעות. זה המרוץ הקצר
בסדרה, לעומת מרוצים של שמונה שעות או 24 שעות. שלושת הרוכבים חולקים
אופנוע אחד וחוקי המרוץ מכתיבים לפחות שלוש החלפות במהלכו. "לנו זו
תהיה פעם ראשונה בסוג כזה של מרוץ", מסכם חיים את ההכנות של הקבוצה
לאירוע.

בשנה הבאה הם רוצים ללכת על השתתפות מלאה בסבב אליפות העולם או בסבב
האירופי. הסבב העולמי כולל שישה מרוצים במהלך השנה, הסבב האירופי
שמונה. "בעוד שלוש שנים מהיום אנחנו עדיין נהיה פה ונתחרה באופן קבוע
כקבוצה באליפות העולם. החלום שלי זה שבעוד חמש שנים גם יהיה לנו
מישהו שיתחרה על התואר העולמי", אומר אלי. חיים קצת יותר ריאלי:
"החלום זה לעשות את זה עד הסוף. לעשות את זה עד הסוף זה לא לשבת כאן
בארץ, אלא שם, בחו"ל. להרים קבוצה שתרוץ שנים, בדיוק כמו קבוצת
כדורגל". ירון זלינגר: "השאיפה שלי זה לעשות את מה שאני אוהב
ולהרוויח מזה כסף טוב. זה קשה, אבל ממש לא בשמיים".

בינתיים הם מתארגנים לנסוע הביתה. מחר הם יגיעו חזרה לחנות ברחוב
סלאמה. אלי יביא את המחברת עם הרשימה וינסה את מזלו, בתקווה שב-24
השעות האחרונות מישהו בכל זאת ישנה את דעתו וישים עליהם קצת כסף.

אתר הקבוצה

פורסם בהארץ
מאמרים נוספים  

הונדה מבשרת על יציאת ה CB 1300 לאירופה
הורנט 600 החדש ל 2003
בלמים - מכיר ?! בייקס
לעבור את החורף יבשים
עמותת רוכבי השטח מרוץ 6 בן-שמן
מיגון למקרי תאונה - קסדות, כפפות, חליפות ונעליים
יריד ויתקין - מרוץ המוטוקרוס מספר 6
הענק העדין
אני נהג מרוצים, ואתה?
המלצות לרכישת 50 סמ"ק
דגמי הסופרמוטו החדשים של KTM
תערוכת מינכן
ויברציות לשנת 2003
ימהה YZF-R6 לשנת 2003 החשיפה המלאה
איך מוציאים רישיון לאופנוע ?
מאבק בתאונות הדרכים ?
רכיבה על רטוב
לווייתן של יבשה, בורגמן 650
נובח, אבל לא נושך (ימאהה בולדוג)
כמה טיפים חשובים בעת קניה ומכירת אופנוע
חמישה כללים בסיסים לשמירה על חייכם
גלעד והאנפילד
לראש הדף 


כתוב לנו |  אודות |  הסכם שימוש |  ש"ות |  הצהרת פרטיות |  החשבון שלי |  פורום |  בייקרס

   XNET Smart Solutions All rights reserved © 1998-2003