מתנות מיוחדות אתר האופנועים הישראלי

ראשי | לוח | פורום | קישורים | חדשות | משאל | דגמים חדשים | חדש בשוק | קניות


המלצות לרכישת 50 סמ"ק

כתב IXMIX

xמיקס מתנצל מראש על כל פגיעה אפשרית בציפור הנפש, דהיינו בקטנוע של מי מכם; פתוח לביקורת, להצעות, לרכיבות מבחן נוספות ולשינויים; כל הכתוב להלן מבוסס על שנות רכיבה רבות (בכלל) ועל מבחני רכיבה מייגעים לכל קטנוע (בפרט).
אני מודע לכך שחלק ממה שכתבתי יהיה מקובל לחלוטין על עורכי "מוטו" וחלק יהיה הפוך לגמרי. זה טבעי ונורמלי, ואבקש לא להגיב בצורה ילדותית ("אבל זה בדיוק מה שכתבו במוטו" או "אבל במוטו כתבו להיפך) - עורכי מוטו וכותביו אינם קדושים, נא לא להופכם לכאלה.
xמיקס מודה לכרוב ולחברים על העזרה בכתיבה ומבטיח עדכונים ותוספות. זהו.

o.k. אז עשית רשיון ל50, ואת מחפשת כלי…
אולי משהו גבוה (כי אחיך התאום עוג כבר בן 50 והוא בגובה 2 מטר?), או משהו זריז (כי את בכלל ילד מתלהב בן 17), או משהו זול ואמין (כי את סטודנטית לספרות יפה באוניברסיטת תל אביב)…
מה זה משנה למה? מה זה משנה מה? מדריך "דוביד 2" המלא לקטנועי 50 נמצא להלן: סחירות, אמינות, בטיחות, מערכות בלימה, מתלים - כל מה שרצית לדעת על הקטנוע שבדרך. שאלות נוספות אפשר להפנות ל ixmix במסר אישי.
כמובן שלא אוכל לסקור כל קטנועי ה 50 בשוק (יש המון), בחרתי להתמקד במוכרים לי, אלה שרכבתי עליהם באופן אישי / כאלו שחברים טובים רכבו עליהם (לפני הכתיבה בוצע יום רכיבה על כל אחד מהקטנועים). אם ישנן שאלות, פנו אלי במסר אישי / בפורום.

אתחיל במספר עצות לרוכשים החדשים, עצות שחלקן פורסמו בעבר בפורום, ואני מנסה לרכז אותן:
1. תמיד להתחיל מבחינה חיצונית של הקטנוע. הניסיון וההגיון קובעים כי מי שלא טורח לשמור על הקטנוע במצב סביר לא יטרח להקפיד על טיפולים (מכירים את הפחי-זבל על שניים? בדיוק באלה לא לגעת).
2. לבדוק רשיון רכב, להשוות למספר מנוע ולמספר שלדה (ברוב המוסכים יתנו שירות זה בחינם ובשמחה). לבקש ת.ז. של המוכר - ישנם סוחרים, שליחים ומתווכים המתחזים למוכר "פרטי".
3. לבדוק מערכת בלימה - רפידות/דיסקים. דיסקים עולים כסף. כנ"ל לגבי צמיגים (במאמר של השדון יש הסבר לגבי צמיגים).
4. עדיף לבצע בדיקה במוסך טוב (לא זה שהמוכר ממליץ עליו, אולי יש פה "קומבינה"). בדיקה עוזרת לקונה להירגע, לדעת בדיוק מה התקלות ולכופף את המוכר במחיר. בדיקה אינה זולה אך שווה לדעתי כל גרוש.
5. בקטנוע כמו בכל דו"ג, ישנה חשיבות לפלסטיקה. כל חלקי הפלסטיק העוטפים את הקטנוע יקרים +. שימי לב לסדקים/שברים, שיכולים להעיד על החלקות (או תאונות במקרה הפחות טוב). לא להתבייש לשאול על כל סדק (כיצד נוצר? אם המוכר מגמגם… לא לקנות).
6. בחיים לא לקנות את הקטנוע הראשון שרואים. לחפש עוד (תמיד אפשר להתקשר למוכרת של הראשון אחרי יומיים, רוב הסיכויים שלא תמכור ביומיים אלה.
7. קטנועי 50, דו פעימתיים, עובדים ב"טורים" גבוהים, ברצועת כוח צרה. הם נוטים להישחק, בעיקר אם לא טופלו כיאות. בקשי לראות קבלות על כל הטיפולים (אם טיפל באותו מוסך, גשי עם המוכר למוסך שיוציאו העתקי קבלות). אין לקנות קטנוע שטופל באופן רשלני! הקילומטרז´ הסביר לקטנועי 50 הוא 6000 ק"מ בשנה. אישית - ממליץ לקנות קטנוע עד k-15ל20 קילומטר, או כזה שעבר אוברול/מנוע ומאז נסע עד k10 וטופל כמו שצריך.
8. לא מומלץ לקנות כלי 50 מבי"ס לנהיגה. אמנם הקילומטרז´ לא יהיה גבוה, אבל אופן הנסיעה, במשך מספר שעות, בסל"ד גבוה, מעייף את המנועים הקטנים (בעיקר מקוררי אוויר). אני אישית לא נוגע גם בכלי משליחויות.
9. מומלץ מאד להיכנס לפורום אופנועים בתפוז, ולברר פרטים נוספים על הדגם שברצונך לקנות. קטנועיסטים שרכבו על אותו כלי ישמחו לתת עצות מועילות.

ועכשיו נעבור לקטנועים. ברצוני להדגיש קודם כל, כי כל הכתוב במאמר זה על דעתי בלבד! חלק מהדברים ירגיזו/יציקו/יעצבנו (למשל דעתי על ג´ילרה ראנר), הרגישו חופשי להגיב. מדובר בדעה אישית, ולא באמת מוחלטת, וגם דעה אישית ניתנת לשינוי.

כפי שאני תופס זאת, ולאחר נסיון של כשמונה שנים על קטנועים בשדה הקרב המכונה בטעות "כביש", על שלושה דברים עומד עולם קטנועי cc50: על קטנועי כביש אמינים ויעילים, על קטנועי שטח חמדמדים ונוחים, ועל קטנועים מהירים וקרביים (בעלי קירור מים בד"כ). סקירת הקטנועים תתבצע אם כן לפי חלוקה זו. הראשונים הם היעילים, המשעממים, הפשוטים, הזולים, האמינים, אני מכנה את אלה "קטנועי סטודנטית". בהמשך סקירה של קטנו"שים למיניהם, שיכונו להלן "קטנועי הישבן הענוג". לבסוף תהיה סקירה של המהירים, שיכונו מעתה ועד עולם קטנועי "אבא קנה לי, יש לי עודף כסף, אני צפוני ומתלהב. אבל תראו שאני קופץ ראשון ברמזור ושכל הבנות בכיתה יתלהבו ממני" (שם ארוך אך מייצג).

לטעמי (ואדגיש, ל ט ע מ י הבלתי מייצג…) מבין קטנועי ה50 האמין ביותר הוא הפיור, (וכמובן עדיף עליו "אחיו" הגדול סופרפיור) של סאניאנג. אמינות, כפי ששמעת לא אחת בשיעורי סוציו א´, היא אבן הבוחן של מה שאינך מכירה; במקרה הזה של קטנועים…
מדובר בכלי זול לקניה ולאחזקה, בסיסי במכלוליו, אמין ביותר, ולטעמי מכוער (אבל במחירו ובתועלת היחסית שמביא, מה זה משנה). יש לציין כי הפיור נמצא בליגה זהה לזו של ה dj, כלומר יעיל (וזהו); ולמתלבטים ביניהם אומר כי זהו עניין של טעם ואמונה - סאניאנג מול קימקו (מאבק ענקים/קטנטנים שלא יוכרע בדפים אלו). הסופר יותר גדול, יותר יקר (באלפיה), יותר משוכלל (תאוצה/תאוטה משופרות הודות למערכת מתלים ובלמים טובות יותר).
סופר פיור חדש יעלה לך בסביבות 7000-7500 שקל, והוא בהחלט מאלה ששומרים על ערכם. ירידת המחיר תהיה קטנה, והפיור/סופר פיור הם מהכלים שמומלץ לקנות חדשים או משומשים.
הסופר פיור הינו למעשה "המשכון" גדול ומרווח יותר של ה"פיור", שהוא אחד מהוותיקים בכבישי (שמא נאמר בורות) ארצנו - מה שמעיד כמובן על אמינותו הגבוהה (כרגיל אצל סאניאנגים, למעט דיוק 150 ישנים). מאחר והוא טיפה גדול יותר מהפיור, הוא יהיה נוח לרוכבים שאוהבים קטנוע בינוני+, או במילים אחרות לרוכבים בגודל מעט מעל לממוצע.
הסופר פיור הוא בעל בלם תוף אחורי בינוני מאד מאד, אבל בשונה מאחיו הקטן "פיור", זכה ה"סופר" לבלם דיסק מקדימה, מה ששיפר משמעותית את יכולת הבלימה, מרחק הבלימה וכמובן עם אלה את הבטיחות ברכיבה.
מתליו בסיסיים (כל דבר על מנת לחסוך במחיר) ואינם משככים את מהמורות מע"צ, מדובר בכלי שמתליו אינם מפנקים את ישבנו הענוג של הרוכב העדין.
אחד מיתרונותיו של הסופר הוא הסבל האחורי שמגיע ללא תוספת תשלום וחוסך מעט כסף - בהתקנת ארגז אין צורך בקונסטרוקציה מסובכת.
בכלל, אם מדובר ברצון לחסוך, הסופר פיור הוא בחירה טובה ומומלצת. בקטגוריית ה"סטודנטית", הוא לטעמי מהטובים.
טיפ: לבוחנים את הסופרפיור/פיור, כדאי להביא בחשבון גם את ה kymco dj שעונה על אותן הדרישות ולבצע נסיעת מבחן על שניהם.

כלי זול ופשוט, אך אמין בצורה בלתי רגילה הוא הdj האיטי והמכוער. עולה 6000-6500 על הכביש. אמין, פשוט, זול ואפשר להרכיב עליו בקלות. הdj, כמו הפיור, הינו מהקטנועים הזולים והפשוטים ביותר בשוק הקטנועים. הדבר בא לידי ביטוי בבלמים מיושנים (א כי עושים את העבודה), מתלה קדמי מגוחך, צמיגים עלובים וכו´. כמו הפיור של סאניאנג, גם כאן מדובר בכלי בקטגוריית ה"סטודנטית". בהחלט מהכלים המשתלמים והמומלצים אצל אלו שהאוברדראפט שוכן בחשבון הבנק שלהם.
מראהו מיושן, יש שיגידו מכוער, אבל אני מת עליו (רכבתי על כזה שנה וחצי ללא תקלות), אתם יודעים שבאהבה המראה לא קובע (פחחחחח…).
מבחינה מכנית, מדובר בקטנוע בעל בלמי תוף קדימה ואחורה (כמו ה"פיור")ועדיין בשל משקלו הנמוך ישנה תאוטה טובה.
המתלה קדמי המצחיק הינו מיניאטורה של מתלה, בעל זרוע כפולה. המתלים, יחד עם צמיגים קטנים, אינם מצליחים להתמודד עם תלאות הכביש, ולרוכבים בעלי פריצת דיסק: רכיבה ממושכת על הdj תביא אתכם לפתוח חנות דיסקים שלמה.
חשוב מאד לציין כי למרות המפרט הטכני, שעל הנייר נראה רע, הdj מבצע את תפקידו: שירות, ניוד, פקקים - בצורה פשוט מעולה. הוא זול לקניה, וחשוב מכך, זול לאחזקה.
זהו קטנוע קל מספיק לאפשר לרוכב נמוך (נניח דני סנדרסון) להרגיש טוב, ועדיין בשונה ממתחריו, הוא רחב מספיק על מנת להרכיב בנוחות, בהחלט כלי שיכול לשמש בכבוד ואהבה לשירות עירוני. מומלץ בחום.
שימי לב: זהו כלי מקובל על ידי שליחים ובתי ספר לנהיגה, ראוי לבדוק כלי זה בשבע עיניים לפני רכישת משומש.

הקימקו zx גם הוא אופציה נחמדה לסטודנטית, עם צמיגים שנוהגים לשכך מעט את מהלומות הכביש. עם זאת, בלמיו של zx אינם מצדיקים את השם "ברקסים". צריך לקחת בחשבון שאם תקנה zx או dj חדשים, מחיריהם יורדים מייד עם העליה לכביש.
ה zx גדול יותר מהפיור וה dj, הוא מתקרב בגודלו לסופרפיור. אם מדובר בסטודנטית גבוהה במיוחד, הzx הוא בהחלט אופציה סבירה+.
אחיזת הכביש שלו, ובכלל ההתנהגות בכביש, מעולות. הוא מצליח לשדר לרוכב מה קורה מתחתיו, ולא במחיר אובדן חוליה או סדק בצלע; במילים אחרות - המתלים שלו טובים מאד, והשילוב עם צמיגי כביש "ספורטיביים" עושה לרוכב רק טוב (המירכאות בשל העובדה שקטנוע 50 פשוט, כמה ספורטיבי זה יכול להיות).
מערכת הדיסק קדימה תוף אחורה, יחד עם משקל קל יחסית (כ 85 ק"ג), מספקים בלימה איכותית ובטוחה, ותאוטה טובה בכביש, גם בבלימות חירום.
שוב, ישנו סבל אינטגרלי, והפעם הסבל גם נראה טוב, כמו כל הקטנוע (סבל כמו של ההירואיזם). הסבל, עם מדרס הרגליים השטוח, מאפשרים בהלחט לקחת ילקוט + קניות מהמכולת. מתחת לכיסא מסתתר תא אחסון בינוני בגודלו, המכיל בלחץ קסדת שואי xl.
זריז בעיר ועדיין חסכוני במחיר - ה zx יעשה את העבודה ובגדול (פשוטו כמשמעו- ב"גדול").

עוד בקטגוריה זו נמצא את הויוה סיטי (החדש יחסית), של חברת פיז´ו. הויוה סיטי נמכר במחירים זולים בשנתו הראשונה, עקב נסיון היבואן לחדור לשוק העמוס והצפוף, מדובר ב9000 שקלים פחות בחשבון העו"ש.
הויוה סיטי הינו קטנוע נוח מאד לרכיבה, גם לרוכבים גדולים (ולפיכך הוא מומלץ עבור גבוהים, למעט נדב הנפלד). חלק גדול מנוחות הנסיעה היחסית, מושג על ידי בולם הזעזועים הקדמי הטוב (טוב++), שילוב של מתלה/בולם-צמיג 12 אינץ´ -מערכת היגוי שנדיר למצוא בקטנועי 50 ובטח במחיר שכזה (הבולם/מתלה האחורי בינוני ברמתו באופן מוזר, ופוגם באיכות הנסיעה).
לויוה סיטי מין וו מוזר מאד מתחת לכנף האחורית לצורך קשירת הקטנוע. בחיים אל תשתמשו בו! הוא מאד עקיר (מלשון "לעקור" עוד עשיריה מחשבון העו"ש בשביל לקנות חדש אחרי שזה ייגנב). כמו כן הוא מאובזר בסבל עלוב יחסית, אשר לא מומלץ להתקין עליו ארגז - אצלי בבית הכביסה תלויה על משהו שנראה כמו ה"סבל" הזה.
לטעמי קניית הויוה סיטי היא עסקה מוצלחת מאד, והוא ישמור על מחירו. חברים שרכשו אותו התאהבו, ונראה כי ישבנם הענוג נתפר לכסא הויוה להרבה הרבה זמן (ובכלל פז´ו זכתה לחוות דעת מעולות מחברים, על השירות האדיבות וכו´). מכלוליו מתקדמים, הוא נוח ונראה שיהיה כלי מבוקש גם בעתיד. מעניין לדעת שזהו אחד מהיחידים שאזלו מהמלאי אצל היבואן לפני סוף שנת הדגם (כך נאמר בפורום "תפוז").

עוד כלי מוצלח של פיז´ו בקטגוריית הסטודנטית, הוא הפיז´ו סטריטבורד. מדובר בכלי זול יחסית למכלולים שמציע (בערך 8000-8500 על הכביש). זהו קטנוע עירוני יעיל, שאינו מתיימר להיות הטוב ביותר בכלום, והוא אכן לא כזה - מה שהוא כן, זה כלי יעיל בעיר, בעל כושר היגוי טוב, צמיגים סבירים+ בלמים טובים, כלי נוח ואמין. תוסיפו לזה את עסקאות התשלומים שמציע יבואן פיז´ו (זה נכון לגבי רוב הדגמים שלהם) - ויש לכם עסקה טובה.
כמו כלים אחרים שנראים אמינים, גם הסטריטבורד, כבר נפוץ בשימוש אצל חברות להשכרת קטנועים בתל אביב וירושלים, ואצל שליחים רבים. כפי שאנו יודעים (ולמדתי אישית עקב היתקלות לא נעימה עם נוכלים) - הרבה פעמים קטנוע "עובד" ורשום כפרטי, כך שלאור הפופולאריות שציינתי, חשוב לבחון ב7 עיניים סטריטבורדים משומשים לפני קניה.
עיצובו החיצוני סביר, ותו לא. זה אומר שהסיכון לגניבה יורד. אגב בקטגוריית הסטודנטית העיצוב יהא משני לעלות התחזוקה, שמסתמנת בסטריטבורד, כמו בקטנועי פיז´ו האחרים, כסבירה, אפילו נמוכה.
המזלג הקדמי טוב-, ועושה את העבודה בעיר (ובכפר=ירושלים lol). למען האמת, השילוב של מתלה קדמי טוב ואחורי גרוע, גורם לקטנוע להיות יציב מאד, וממש לא נעים לנסיעה, ומעשה שהיה כך היה: עבדכם הנאמן רוכב על סטריטבורד ברחובות הבירה, על כביש מס´ 1 עירוני. לפתע פתאום, באמצע הנתיב, כ 20 סנטימטר מהצמיג הקדמי…הפתעה… חתיכת בור אחושלוקי באדיבות עיריית ירושלים. בור שכזה היה הופך את ה dj הישן, או מפוצץ צמיג בפיור או ב dio, אבל הצמיג הקדמי של הפיז´ו ריחף מעליו כמו פיה מסוממת בליל חג המולד (ומי שלא ראה את טינקרבל שיכורה לא ראה יתוש מעופף בעיגולים מימיו). בכל אופן, דוביד עבדכם מתחיל לחייך, ואז מגיע הצמיג האחורי לבור, ו…אוי. עוד 20 מטרים נסיעה, עצירה בצד, שתי הידיים על הענבים, ו… שמונה עשרה מתפללים מבית הכנסת הסמוך מביטים בי מבצע ריקוד זולו - החמינדוס נמעכו כמו ההוא מ"הנוסע השמיני". בקיצ - נקודת התורפה הגדולה היא המתלה האחורי.
עם כל אלה, ובזכותם - הסטריטבורד הוא קטנוע סביר++, אמין יעיל ועושה את העבודה. כל המכלולים טובים, אבל אף מכלול אינו הכי טוב בשוק. (בוא נאמר שהוא מזכיר את העובדים הזרים - לא הכי יפה, לא הכי משוכלל, לא הכי טוב שיש, אבל עושה את העבודה והעבודה שווה כל גרוש).

קטנוע נוסף מעניין (אך לא אותי lol) בקטגוריית "אין לי כסף אין לי" הוא הסאניאנג מאסק. למעשה המאסק מתחזה לקטנוע כביש רגיל, במקום זה הוא מספק חוויה מדהימה של קטנוע הכולל אוברדראפט עצום ומובנה, או במילים אחרות, הוא יקר, ולא שווה את מחירו (כמעט 10k על הכביש לקטנוע מכוער רצח).
זהו בהחלט אחד שמראהו החיצוני מתאים לבנות 17 - נשי, מעוגל, ו"זורם" - לדעתי כל מה שקטנוע לא אמור להיות… ממש לא מתאים לסאניאנג.
המאסק מפגין מנוע חלש מדי, בסטנדרטים של היום, מנוע שאינו מאיץ באופן משמעותי טוב מזה של הפיור הזריז, או אפילו ה dj הפחות זריז. שניה של חוסר תשומת לב, ורוכב המאסק איבד את המכוניות ברמזור, או גרם לריבת-תנועה (traffic-jam). בהחלט מנוע לא מבריק.
מערכת הבלימה הכל כך חשובה בקטנועי 50 קטנים, היא סבירה ולא יותר (וזה אם אני נחמד), בייחוד אם זוכרים שאת הפגנת הבינוניות הזו אנו מקבלים מקטנוע בעל בלם דיסק קדמי גדול ומכובד (19 ממ). אולי משקלו (94 ק"ג לפי אתר היצרן ברשת) הוא זה שמקשה עליו כל כך בבלימה ובתאוצה (כמובן תוסיפו את משקלי - 75 ק"ג משקל יבש, כלומר לפני פסוליה של שישי).
למרות שהמחיר שלל המאסק דומה מאד למחירו של הטייפון, הביקוש והסחירות טרם ידועים, אם כי לדעתי ניתן לומר בביטחה כי לא יתחרה בטייפון הפופולארי לאורך זמן. כמו בקטנועי sym אחרים, המאסק וודאי יוכיח את אמינות לאורך זמן, שאולי תפצה על ההרגשה הכללית שלי ברכיבה עליו. עיצוב, כידוע, הוא עניין של טעם; לפי הטעם שלי המאסק מתחזה לקרבי ועדיין רואים שהוא בעצם ג´ובניק מהשלישות. אישית, לא הייתי ממליץ עליו (והייתי הולך על המג"בניק המשופשף).
עבור המחיר הזה ניתן לקנות היום מקורר מים (למשל הספידפייט 2), והמאסק פשוט אינו מצדיק את ההשקעה.

בקטגוריית הרגועים/סטודנטיאליים ניתן להכניס את האטלנטיס של "דרבי". הרכיבה עליו מזכירה ללא ספק הזמנה בבורגראנץ´ - "ספרדי יבש ובלי תוספות".
האטלנטיס הוא קטנוע בינוני ברמתו וללא שמץ פלפל, קטנוע לא מרגש (וברור שלא לאחר שניסיתי סיבוב על אחיו הגדול והמפתיע שנפחו 100 סמ"ק), פרקטי, אבל לא הכי נוח - לעניינינו מדובר בכלי ששווה את מחירו, אבל ישנם טובים ושווים יותר.
הזינוק ברמזור (בין סובארו ל 205, וליד dj) הניב תוצאה נאה - ה dj זינק איתי ולאחר 10 מטר איבד אותי. אבל לרמזור הבא הגיע 4-5 שניות אחרי, כלומר התאוצה נאה אבל הסחיבה ככה-ככה.
מבחינת עיצוב - קטנוע חמד, צעיר אבל לא חוצפן. בהחלט מייצג את הקטגוריה. מה שפגם בתחושה הכללית של "בסדר" היתה תחושת הרכיבה - הכיסא לא נוח, ובדומה לשארק 125, הוא גורם לך להחליק קדימה בעת בלימה.
בשורה התחתונה - קטנוע יעיל, זריז בזינוק / איטי בנסיעה, חמוד, רגוע, מתאים לאנשים שמחפשים פשטות. גם ליבואן "דרבי" חלק בירידת המחירים, לאור מבצעי התשלומים שמציעים הסוכנים השונים.

קטנועי שטח: הקטגוריה השניה:
הפיז´ו טרקר off-road הוא קטנו"ש גדול יחסית. הוא מצטיין במנוע חזק יחסית ל50 וכן במרווח גדול לגחון, כלומר יהיה קל לעלות על מדרכה שלי לשפשף את הגחון. אמנם שמו "off-road", אך הוא אינו מומלץ כלל לשטח (כמו גם קטנו"שים 50 אחרים). המתלים סבירים, לטעמי קשים מדי, ומאפשרים להרגיש בשליטה. ההיגוי נוח בעיר ומאפשר נסיעה נוחה בין היושבים בקופסאות.

פיאג´ו טייפון: במחיר של בערך 10k ש"ח לכלי חדש, הטייפון הוא אחד הכלים הוותיקים ו(עדיין) המבוקשחם בשוק ה50.
היתרון הגדול ביותר של הטייפון, הינה האמינות גבוהה אשר זכתה להוכחות בדמות המון כלים המסתובבים כבר לאורך שנים רבות על כבישי ישראל(אלק כבישים - מע"צ...). אמינות זו מקנה שקט נפשי לרוכב ולמנהל מחלקת אשראי בבנק...
לדעתי, מנסיון רכיבה במשך תקופה ארוכה, הטייפון יתאים לרוכב בגודל ממוצע פלוס (נניח עד 1.80) מעבר לזה יהיה טיפה צפוף.
מבחינה חיצונית, הטייפון נראה קרבי וחביב, אם כי מעט מיושן. יכולת ההעמסה עצומה, וישנם הרבה כלים עם "ארגז סופר" מאחור שנוסעים יופי. אם אתה נוסע 15 ק"מ כיוון אל תתפתה לשים ארגז כזה על אף 50. נסה להסתפק בתיק + המיכל מתחת לכיסא. א-פרופו, מיכל זה די גדול בטייפון ומכיל בקלות רבה גם קסדות xxl.
מאחר והוא כה נפוץ, לטייפון המון חלקי חילוף זמינים, ויחסית זולים.
מבחינת רכיבה הטייפון נוח להפליא, בעל מדרס רגליים מגניב, וצמיגי בלון/חצי-שטח שמצליחים להתגבר קצת על מקצועיותם של התאילנדים שבונים כבישים בארץ. עם מזלג קדמי הפוך (של שואה לדעתי), ובלמים סבירים/טובים, נוצרת חווית רכיבה שמעלה חיוך (בהזדמנות זו אומר כי עדיף שהחיוך יהיה מתחת לקסדה סגורה רכוסה איכותית, ומעל למעיל מיגון טוב).
טייפון הינו אחד מראשוני דגמי קטנו"ש שיובאו לארצנו החמה, ועדיין עד היום אחד המבוקשים.
כל התכונות שציינתי הופכות אותו לכלי סחיר יחסית, בעל ירידת ערך שאינה מביאה אותך לידי דמעות. אולי הקטנוע 50 היחיד ששומר בקנאות על ערכו לאורך שנים, ולכן אחד ה 50 היחידים ששווה לקנות חדש.

קטגוריית המהירים/יקרים/קטנועים לבני 16.5 עם הרבה כסף (ולסטודנטים ילדותיים במיוחד)
בקטגוריית המהירים, האהוב עלי הוא הפיז´ו הספידפייט, שהינו קטנוע בעל מנוע די חזק שמסתדר יפה בכביש כבר מהזינוק (כמובן יחסית ל50), ואף ישאיר חלק מהאחים הגדולים בנפח 125 מאחוריו למשך עשרות (מאות?) מטרים. המנוע מרשים בפעולה מייד עם סיבוב המצערת, ואם הרוכבת לא תזהר היא עלולה למצוא עצמה במצב מביך - חבר שלה יישאר מאחורה על הכביש בעוד היא דוהרת אל האופק.
מבחינה חיצונית מדובר בקטנוע אסתטי וקרבי, ואחד היחידים שימשכו מבטי הערכה גם מרוכבי כלים גדולים יותר (קטנועים גדולים ואפילו רחמנא ליצלן אופנועים). כמובן שהמראה היפיוף משחק לטובתו גם בשער בית הספר (אלא אם אתה כמוני, מורה).
חשוב לאמר שהספיד2 הוא היחיד בנפח 50 שהינו בעל קירור מים ושעולה פחות מעשרת אלפים ש"ח (אולי במקרה זה להבדיל מקטנועים אחרים כגון ראנר, הקירור מצדיק את תוספת המחיר). קירור המים של הספיד2 הוא אפקטיבי, והמנוע מצליח לשמור על ביצועים טובים גם לאחר יום רכיבה קשה ועוד שעה שלמה ללא אף הפסקה (מדהים יחסית ל50).
בלימה מרשימה מאד תסופק על ידי מערכת הבלימה של הספידפייט שהיא (לדעתי הצנועה) מערכת הבלימה הטובה מבין קטנועי ה50, אשר מגיבה בתאוטה מרשימה גם ממהירויות גבוהות, ולשמחתי, כפי שאני יכול להעיד, גם במצבי חירום.
הנוחות גבוהה ביותר - מתלים / בולמים טובים (אפילו טובים מאד) בשילוב כיסא איכותי, נותנים לישבנך הענוג מפלט סביר מתחלואי מע"צ.
בין ה50 המהירים לדעתי הוא היום העסקה הכי טובה. מהיר כמובן, אך גם נוח ויפה, ובמחיר נוח יחסית למתחריו (זול מחלק ממקוררי האוויר!). לפני רכישת קטנוע 50, שווה לבדוק את האופציה הזו.
אזהרה לדוגמניות וכדורסלנים: אם את רגילה למקום רב לרגליים, אל תקני כלי זה, שכן הוא אינו מרווח במיוחד באזור הברכיים.

ג´ילרה ראנר (או ד"ר xמיקס ומיסטר הייד")
אמר הדוקטור:
עניין של טעם ודרון עה, אבל בוא תשמע את דעתי (אולי בלתי שגרתית, ולא מקובלת על "מוטו", אבל מבוססת על כאבי גב וישבן וצוואר תפוס):
אתחיל בשורה התחתונה ובבוטות שאינה אופיינית - מדובר בחרא של דבר. לא לגעת עם מקל, לא להסתכל, לא לקנות לתקופה קצרה, לא!!!
נכון, יש שאוהבים את הראנר (בעיקר ילדים), את הצורה המוזרה /קרבית /טוטוסנועית והצבע המזעזע, לדעתי מדובר בקטנוע מכוער (עניין של טעם).
מה שאינו עניין של טעם הוא קירור המים- לכאורה יתרון, למעשה, מדובר ב 50 שעובד בטורים גבוהים מאד, והקירור שאמור ליצוא הבדלי ביצועים משמעותיים אינו טוב באופן משמעותי משל מקוררי אוויר טובים (ובטח לא מצדיק את ההפרש העצום במחיר. מדובר ב 50 לא ב 500).
יכולת ההיגוי נמוכה מאד ואני הייתי קורא לה אנטי-יכולת. סיבוב כידון מזערי, וחייבים לבצע צידוד כמעט בכל פניה/סטיה. בשל אנטי-יכולת ההיגוי הראנר לצערנו יעיל בפקקים הרבה פחות מכלים אחרים בקטגוריית 50 סמ"ק.
דבר נוסף הוא, שלא נוח להרכיב עליו. מייד יקפצו כל בעלי הראנר ויאמרו - אבל אני בגובה 2.70 והרכבתי את חבר שלי משה ("אתה לא קיפוד") ששוקל 150 קילו והיה יופי. אז לאלה אומר כבר עכשיו - הכל יחסי. יחסית למתחריו, יכולת להרכיב רוכב נוסף גרועה מאד. אלא אם הנוסף הוא דרדס/יצחק שמיר.
בשל המבנה בעל מדרס נפרד לכל רגל, נוצרת יכולת העמסה אפסית במדרס הרגליים בעברית - אין מקום בין הרגליים. בהנחה שזהו כלי תחברוה עיקרי עבורך - מקום העמסה זה בקטנוע הוא מאד שימושי.
יש לציין כי הראנר הוא בעל סחירות מאד ירודה, בעברית: "קשה למכור אותו", והוא נמכר כמעט תמיד בהרבה מתחת למחירון (unless תפסת פראייר רציני). בגלל אופיו (נועד לילדים מתלהבים ומאותגרי רשיון), הרוכבים עליו מכסחים אותו, קורעים אותו. קשה מאד למצוא משומש במצב טוב. נכון שאתה תקנה חדש - אבל בשל העובדה שציינתי לא תוכל למוכרו במחירון.

אמר מיסטר הייד:
מה אתה מבלבל במוח, יא אקדמאי טמבל מנותק מהשטח. הרי הראנר הוא מהמהירים בקטגוריית ה 50, וודאי שתמיד יהיה איזה קליינט חדש, כך שגם נושא הסחירות לא נורא.
ילדים, אתה אומר? ומי נוסע על 50? בדרך כלל זה ילדים.
פרקטיות?? מה אתה גנוב בראש? מי רוצה כלי פרקטי. אני תן לי לרכב הכי מהר מבין החבר´ה, לעשות את הרושם הנכון, להיראות צעקני ומרשים ומה אכפת לי זוטות כמו נוחות הקפיצים ואיכות הכיסא. בינוני, הכי חשוב זה המהירות והרושם, ובזה אין כמו הראנר. אחלה כלי, אחלה כיף.
ומי שרוצה להתווכח אני קורא לחבר´ה מהמכולות והברזלים ונראה לו מי כאן בעלהבית.


פורסם ב פורם תפוז
מאמרים נוספים  

הונדה מבשרת על יציאת ה CB 1300 לאירופה
הורנט 600 החדש ל 2003
בלמים - מכיר ?! בייקס
לעבור את החורף יבשים
עמותת רוכבי השטח מרוץ 6 בן-שמן
מיגון למקרי תאונה - קסדות, כפפות, חליפות ונעליים
יריד ויתקין - מרוץ המוטוקרוס מספר 6
הענק העדין
אני נהג מרוצים, ואתה?
המלצות לרכישת 50 סמ"ק
דגמי הסופרמוטו החדשים של KTM
תערוכת מינכן
ויברציות לשנת 2003
ימהה YZF-R6 לשנת 2003 החשיפה המלאה
איך מוציאים רישיון לאופנוע ?
מאבק בתאונות הדרכים ?
רכיבה על רטוב
לווייתן של יבשה, בורגמן 650
נובח, אבל לא נושך (ימאהה בולדוג)
כמה טיפים חשובים בעת קניה ומכירת אופנוע
חמישה כללים בסיסים לשמירה על חייכם
גלעד והאנפילד
לראש הדף 

כתוב לנו |  אודות |  הסכם שימוש |  ש"ות |  הצהרת פרטיות |  החשבון שלי |  פורום |  בייקרס

   XNET Smart Solutions All rights reserved © 1998-2003