לוח קונים מוכרים אתר האופנועים הישראלי

ראשי | לוח | פורום | קישורים | חדשות | משאל | דגמים חדשים | חדש בשוק | קניות


נובח, אבל לא נושך

מאת שי יעקב
אופנוע בולדוג של ימאהה נראה שרירי למדי, אבל פונה דווקא לרוכבים שפויים ורגועים

לא צריך הרבה דמיון כדי להבין איך נראה אופנוע בולדוג של ימאהה. כיאה לשמו, הוא אכן אגרסיווי, כבד, מרתיע, שרירי. בהחלט אופנוע רב רושם. עקרונית, הוא שייך לנישת "אופנועי העירום": מנועו חשוף לחלוטין, והאופנוע כולו נטול מיגוני פלסטיק מיותרים.

הדגש העיצובי הוא על נוכחות המנוע, וי-טווין מקורר אוויר בנפח של 1.1 ליטר. משיכת מצערת נמרצת מבהירה גם את הקלישאה המתבקשת: הבולדוג בהחלט יודע לנבוח. צמד המפלטים מפיקים נהמה חסרת תקינות פוליטית בעליל, שמשכנעת כי עדיף לשחרר את האופנוע בכביש פתוח.

דווקא בשטח פתוח, כמו כביש מהיר, מתגלה האופנוע ככלבלב חביב למדי, אבל וגם לא ממש צעיר (המנוע המותקן בבולדוג נלקח מ"דראג-סטאר", דגם הקאסטום הוותיק של ימאהה). על כביש ,866 המתפתל דרך אמירים ועד למירון, הבולדוג שעט בנאמנות עיוורת. נכון שמהירויות גבוהות וסל"ד גבוה אינם שדה המחיה הטבעי שלו, אבל רצועת הכוח הרחבה ושפע המומנט מפצים על כך. המנוע המתנהל בסל"ד נמוך (הקו האדום ממוקם ב-6,000 סל"ד) משדר מין נרפות חושים - איזו עצלות או רוגע מוכר וישן. רעידות מנוע וי-טווין מקורר האוויר, הסל"ד הנמוך, והשיוט על גלי המומנט - כל אלה מזוהים עם אופנועים שונים לחלוטין, אופנועי הקאסטום.

אופנועי קאסטום, ובראשם הארלי דייווידסון, מציעים את החוויה המוכרת מאינספור סרטים אמריקאיים - רעם המנוע, נוכחות שאין להתעלם ממנה, ותת תרבות שלמה המעוצבת בצלמו של האופנוע. לא פלא אם כך שבמטרו, בית היבואן, משווקים את הבולדוג כ"אופנוע קאסטום שונה". קהל היעד של האופנוע הוא, כפי הנראה, רוכבים מבוגרים יחסית, רגועים, החפצים באופנוע בעל נוכחות, המצטיין בשפע מומנט יותר מאשר בהספק מרבי (הספקו של הבולדוג, 65 כ"ס, אינו רב יחסית למשקלו ולנפח המנוע שלו).

בולדוג פונה לקהל המחפש את החוויה שתחלחל יותר באטיות. אופנועי קאסטום טהורים נוחים פחות, בשל תנוחת הרכיבה השעונה אחורנית, שמקשה על הגב התחתון. הבולדוג, לעומתם, נוח מאוד לשיוט רגוע יחסית. הוא גם ניחן בהיגוי אנושי הרבה יותר מרוב אופנועי הקאסטום הגדולים. אז לא מדובר בכלב נושך, אפשר אפילו להגדיר אותו כבעל מזג נוח למדי. בעצם, אולי השם לברדור היה מתאים לו יותר.

אופנוע בולדוג של ימאהה
נפח מנוע: 1,063 סמ"ק
הספק: 65 כ"ס ב-5,500 סל"ד
מומנט: 9 קג"מ ב-4,500 סל"ד
הילוכים: 5
בסיס גלגלים: 153 ס"מ
גובה מושב: 81 ס"מ
משקל יבש: 230 ק"ג (נתוני יצרן)
בלמים: קדמי - שני דיסקים, 298 מ"מ אחורי - דיסק 267 מ"מ
מכל דלק: 20 ליטר
צריכת דלק במבחן: 15 ק"מ לליטר
צמיגים: קדמי - 70/17-120 אחורי - 60/17-170
מתלים: קדמי - טלסקופי, 43 מ"מ אחורי - בולם יחיד
מחיר: 70 אלף שקלים

26.07.02
פורסם בהארץ
מאמרים נוספים  

הונדה מבשרת על יציאת ה CB 1300 לאירופה
הורנט 600 החדש ל 2003
בלמים - מכיר ?! בייקס
לעבור את החורף יבשים
עמותת רוכבי השטח מרוץ 6 בן-שמן
מיגון למקרי תאונה - קסדות, כפפות, חליפות ונעליים
יריד ויתקין - מרוץ המוטוקרוס מספר 6
הענק העדין
אני נהג מרוצים, ואתה?
המלצות לרכישת 50 סמ"ק
דגמי הסופרמוטו החדשים של KTM
תערוכת מינכן
ויברציות לשנת 2003
ימהה YZF-R6 לשנת 2003 החשיפה המלאה
איך מוציאים רישיון לאופנוע ?
מאבק בתאונות הדרכים ?
רכיבה על רטוב
לווייתן של יבשה, בורגמן 650
נובח, אבל לא נושך (ימאהה בולדוג)
כמה טיפים חשובים בעת קניה ומכירת אופנוע
חמישה כללים בסיסים לשמירה על חייכם
גלעד והאנפילד
לראש הדף 


כתוב לנו |  אודות |  הסכם שימוש |  ש"ות |  הצהרת פרטיות |  החשבון שלי |  פורום |  בייקרס

   XNET Smart Solutions All rights reserved © 1998-2003