אופנועים רכיבה נכונה מוטו-טק אתר האופנועים הישראלי
קניות |  ראשי |  לוח |  פורום |  קישורים |  מאמרים |  חדשות |  MotoTec |  חדש בשוק  


 MotoTech - טכנולוגיה דו גלגלית

שלום, גולש יקר.

שלוש השנים האחרונות היו עבורי מדהימות באופן מיוחד ולא אגזים אם אגדיר אותן "קסומות". כל יום היה מלא תוכן ועניין מזה שלפניו ולעיתים קרובות נאלצתי לצבוט את לחיי כדי לוודא שהאירועים שחוויתי במהלכן אכן מציאותיים ולא פרי דמיוני. אז, זהו... ממש לא. היו אלו השנים המאושרות בחיי ו... לך, קורא יקר היה חלק נכבד ומהותי בכך.

לכל אחד מאיתנו לפחות שני צדדים, זה שמרבה לדבר ולא עושה מאומה. והאחר, זה שעושה ואינו מספר לאף אחד. מכיוון שמאז ומתמיד החשבתי את עצמי כאדם ההולך אחר חלומותיו, החלטתי לבחור בשילוב בין השניים ולהגשים את החלום הבא, והפעם מדובר בשליחות להצלת חיים והרבה מעבר לכך.

בשנים האחרונות יכול כל רוכב דו"ג בעולם ובמדינתנו לרכוש ולרכוב על אחת מבין יצירות המופת ההנדסיות, שמתוכננות ומיוצרות באמצעות טכנולוגיות וחומרים שעדיין משמשים לתכנון וייצור של חלליות ומטוסי קרב. מעצם כך חובה להתייחס למכונות שלנו כאל כלי טיס וודאי לא ככלי רכב. זו העת להבין ולהטמיע כי המכונות הדו-גלגליות אינן סתם מכלול של מתכות, אלקטרוניקה, פלסטיקה וגומי, כפי שהן נתפסות בעיניי העם היהודי.

המכונות הללו מיוצרות מהחומרים האקזוטיים ביותר ומעצם האובססיה להקצין עוד ועוד את יחס ההספק למשקל שלהן כדי לאפשר את התנהגותן הדינאמית הקיצונית, נאלצים מהנדסי האופנועים להקטין את מקדמי הביטחון ההנדסיים בעת תכנונן. זו הסיבה שהן נעשו כה פגיעות, שבירות מתמיד ומסוכנות פי 20 בהשוואה לכל כלי הרכב האחרים.

בשנתיים האחרונות הופתעתי להיווכח שלא רק רוכבי דו"ג קראו את שכתבתי, אלא גם לא מעט מנהלים מקצועיים ומכונאי אופנועים. אופי הבעיות, התהיות והבקשות ההולכות ונשנות אליהן נחשפתי משני צידי המתרס הבהירו לי כי עומד בפניי אתגר חדש ונשגב מתמיד ועל כן יצאתי ללמוד ולהשכיל מניסיונם של חכמים ומנוסים ממני במדינות העולם הנאור. לאחר מחקרים מעמיקים שנמשכו חודשים ארוכים, החלטתי לומר את אמירתי באופן רציני מתמיד והקמתי את InsightMoto המכון להנדסה ובטיחות דו-גלגלית.

עיקרון העל המנחה את Insightmoto המכון להנדסה ובטיחות דו גלגלית מתבסס על התובנה הראשונית שכל פעולות התחזוקה שמתבצעות הלכה למעשה במכונות הדו-גלגליות חייבות להיעשות עפ"י אמות המידה המקצועיות ביותר ואלו משליכות במישרין על הבטיחות שלהן. על כן, שמנו לעצמנו כמטרה בסיסית לקבוע את הסטנדרטים הללו, להוביל להבנה והסכמה דו צדדית בין נותני השירותים הטכניים לבין רוכבי הדו"ג ולשמש כמוסד מפשר ומגשר בכל מחלוקת הנדסית, טכנית ובטיחותית בענף הרכב הדו-גלגלי. כבר במהלך השבועות הקרובים אנו עומדים להציע את שירותינו לקהל האירופאי אם כי נכון לעתה הענף המקומי הוא היעד הראשון בו תמוקדנה פעילויותינו.

InsightMoto המכון להנדסה ובטיחות דו-גלגלית קמה על מנת לתת מענה הנדסי טכני גרידא הן לרוכב הדו"ג והן לכלל נותני השירותים הטכניים ותעניק בין יתר שירותיה שיפורסמו בקרוב באתר הבית שלנו ייעוץ הנדסי, טכני ובטיחותי:

• בכל מקרה של תקלה מכאנית/חשמלית ו/או אלקטרונית במכונה הדו-גלגלית.

• בכל מקרה של כשל הנדסי במכונה חדשה או משומשת.

• בכל מקרה שהרוכב היה מעורב בתאונה ויש לו חשש כי "משהו" במכונה הוא שגרם להיווצרותה.

• בכל מקרה שהרוכב נדרש לשקם את המכונה לאחר שזו נפגעה בתאונה ואינו יודע מהן ההשלכות ההנדסיות והבטיחותיות של מהות התיקון ו/או אופן ביצועו.

• בכל מקרה בו הרוכב עומד לפני רכישת מכונה משומשת (לפני בדיקה או לאחריה) ומתלבט לגבי ההשלכות ההנדסיות והבטיחותיות של הממצאים שהבחינו עיניו ו/או מציגות תוצאות הבדיקה.

מעצם כך שאיננו מאמינים בהבטחות אלא בעשייה נטו, אנו עומדים להציע כבר בקרוב קשת רחבה של דרכי פעולה אקסקלוסיביות ומקוריות גם יחד שיש בכוחן לשפר את רמת הבטיחות ההנדסית/טכנית של המכונות הדו-גלגליות ברחבי ישראל. הפעילויות תהיינה בילטראליות וללא משוא פנים ותתרומנה הן לשיפור תדמיתם, מקצועיותם, רווחתם ועתידם של נותני השירותים הטכניים והן לכך שכלל רוכבי הדו"ג יזכו בשירות הרבה יותר אמין, מקצועי ובטיחותי בתמורה לכספם.

אתר הבית שלנו www.Insightmoto.com

צוות Insightmoto המכון להנדסה ובטיחות דו-גלגלית

 


המאמרים והכתבות המרתקים אשר הופיעו במדור זה במשך שנתיים כמעט הועברו לאתר החדש של שחר לוי בכתובת www.insightmoto.com.
זה הרגע להודות לשחר על תרומתו הרבה לאתר בייקרס, לתמיכה ולעזרה ולחברות שנרקמה בנינו
בהצלחה צוות בייקרס

שמישהו ינסה לעצור אותי...
מכונה מקרטעת
אנרגיה, אקולוגיה ומנוע רוטורי
תיזמון שסתומים משתנה (חלק II)
תזמון שסתומים (חלק I)
כתבה אחרונה בטרילוגיית הבלמים, והפעם על מערכת ה- ABS
נוזל בלם
בלמים - מכיר ?!